Caught in the rain

Niet echt in de regen dan, maar bij mij in de douchebak.

Maar wat doe je op een avond dat het songfestival wordt uitgezonden??? Je zet je televisie uit en gaat je eigen creativiteit botvieren op een gewillig slachtoffer. In dit geval een Rolex Sea-Dweller.

Ik heb altijd al eens foto’s willen maken met van die mooi vallende druppels gevangen in miljoenen pixels op dat ene moment in de tijd.

Ik heb de camera op een statief gezet en ik ben gaan zoeken naar de juiste instellingen. Eerst een serie foto’s gemaakt met de douchebak als ondergrond, daarna een serie met een zwarte handdoek als ondergrond.
Met de zwarte ondergrond zie je de druppels beter vallen. Bij de witte ondergrond zie je het water rond het horloge mooi “dansen”.

Hieronder zie je de drie best gelukte foto’s

Zijn er ook anderen die soortgelijke foto’s gemaakt hebben? Laat ze zien.

Veel kijkgenot.

Michel

Bijzonder geslaagde foto’s (tu) Misschien wanneer ik wat meer uit m’n fototoestel weet te halen dat dit soort foto’s tot de mogelijkheid gaan behoren. Tot die tijd blijf ik van andermans foto’s (en horloges) genieten:)

Dat is bijna kunst…
Prachtige foto’s, kunnen zo in een Rolex catalogus…

Mijn beste,

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Super foto’s van super klok!!

Gr,

Ron.

mijn complimenten…mooie inspiratiebron om dat ook eens met mijn duikers te proberen. Als het lukt post ik het resultaat…

Gaaf hoor, vooral die bovenste is erg goed gelukt!

Heel erg mooi,(tu)

wat een geslaagde kliederboel…:slight_smile:

Prachtige foto’s zeg!

Mooi gedaan, mijn complimenten (tu)

Wat mij betreft kunnen er niet genoeg van dit soort posts zijn!

Groeten,

Martin

wat voor apparatuur heb je gebruikt? Mooie zwoele foto’s.

:}

@hharry,

Eigenlijk heb ik niet veel bijzonders gebruikt. Ik heb een oudere digitale camera (olympus c670) en een statief. Om te voorkomen dat de flits te veel gaat overheersen heb ik een afstand van 1,5 m aangehouden en de optische en digitale zoom gebruikt. En dan verder maar experimenteren met sluitertijd, diafragma en de intensiteit van de flitser. Dat is het grote voordeel van een digitale camera, na elke foto kun je kijken of je nog instellingen moet veranderen. Iedereen kan het, met inspiratie en geduld kom je al een heel eind.

Michel

wow … ziet er erg goed uit (tu)

De eerste en de laatste zijn het best.

Bedankt voor het delen … ! :slight_smile:

ik vind de eerste drie het mooist :slight_smile:

prachtig!

Schitterende foto’s!! (tu) De eerste vind ik trouwens wel de mooiste.

Vet zeg(tu)