Cauny Prima chronograaf

Beste HF-leden,

Ik heb dit horloge gekocht, maar ik denk er over na om het te laten repareren. Waar zou ik dit het beste kunnen doen? En wat gaat de reparatie mij kosten?
Hoe zou ik zoiets moeten openmaken? Om te bevestigen of er een Landeron uurwerk inzit.

De vorige eigenaar heeft onderdelen op de achterkant geplakt. De knoppen zitten zo goed als vast en werken niet mee.

Voor de rest vind ik het horloge goed uitzien, lichte patina op de wijzerplaat.
Valt op dat ene linker wijzer anders is dan de rechter wijzer.


Ziet er okay uit voor restauratie
zo te horen moet je er zelf maar niet aan gaan frutten.
gewoon met smaak laten restaureren en je portemonnee trekken.

Ik zal er zeker niet aan frutten.
Maar ik moet niet meer kosten maken dan de marktwaarde, voor als ik het ooit verkoop.

Voor dit soort dingen moet je misschien even
elders op het forum kijken bij
"ervaringen met reparateurs" daar staan best wel een
paar eerlijke vakmannen / vrouwen tussen die wat willen verdienen maar je eerlijk zullen vertellen
wat je daarna realistisch gezien kunt vragen of verwachten.

hier staat je klok ( iets andere index ) werkend voor € 800,-

dus wanneer je daar inclusief aankoopprijs en rearaties onderblijft zit je goed,
zeker over XXXX jaar.

Carpe tempus Schreef:

hier staat je klok ( iets andere index ) werkend
voor € 800,-

http://www.elcoleccionistaeclectico.com/wristwatch
es/chronograph-cauny-prima-gold-plated-manual-wind

dus wanneer je daar inclusief aankoopprijs en
rearaties onderblijft zit je goed,
zeker over XXXX jaar.

Nou daar zou ik zeker niet vanuit gaan , dat is een heel hoge vraagprijs , op ebay doet een chrono met standaard landeron 48 €150 , als je hem kan laten restaureren tot nieuwstaat dan zal hij pas echt tegen de €300-400 doen.

Ik denk ook dat 800 te veel van het goede is, maar ik zal zeker een reparateur benaderen. Bedankt heren!

Vandaag opgestuurd naar een forumlid(horlogemaker), ben benieuwd naar het resultaat:)

Ik ben benieuwd naar de fotoreportage en het resultaat.

Maarre… wat voor onderdelen zaten er eigenlijk
onder dat plakband ?

Ik citeer:
‘Het onderdeel dat achter op het deksel geplakt zit is voor het in
bedrijf stellen van de chrono, start en stop.’

Het betreft uiteindelijk om een Landeron 248 uurwerk.
Maar zoals op deze foto al te zien is, stond er eerst VERBENA 17 RUBIS.

Wat weten/vinden jullie ervan?

Dit zou hem in originele staat zijn

duidelijk familie, wel zijn de indexen anders en
de cijfers minder onderbroken door de subdials

Bedankt, ik zie het verschil. Ik vind het wel bijzonder en vreemd tegelijk.