dames
antiek
14 karaat goud 585
cazal 17 rubis incabloc swiss made
lengte 16.5 cm
4 mm breed
18.23 gram
Wie o wie kan mijn meer vertellen over dit klokje , ik heb ergens gelezen dat het van de maker van cartier is ?? Ik kan er heel weinig over vinden . Ik wil het verkopen maar wat is een eerlijke vraagprijs ?
Mikrolisk geeft geen hit bij het merk.
https://www.mikrolisk.de/show.php?site=280
Zou hem even openwippen en kijken wat voor uurwerk er in zit, maar wrs is het slechts goudwaarde, dames horloges zijn, tenzij van een topmerk, helaas vrijwel niets waard.
En heb hem even naar het juiste subforum voor je gezet.
Edit, zou het tk ook even weghalen, helaas heb je hier nog geen verkooprechten.
Geen idee wat het is, ben er wel curieus naar! Het bandje is in ieder geval er leuk
Een gouden dameshorloge.
Goudgewicht x goudwaarde.
Heeft niets met Cartier te maken.
Bijzondere Cartiers (tourbillons, skeletons) worden gemaakt bij Roger Dubuis (met eigen ogen gezien).
Ok hoe kan ik de advertentie titel wijzigen
Op het potloodje klikken.
heb ik even voor je gedaan
Ok dank je
https://www.worthpoint.com/worthopedia/14k-solid-gold-exquisite-vintage-501387825 Dit is de enigste informatie wat ik kon vinden .
De ontwerper van het klokje is Cari Zalloni. Hij is vooral bekend van de Cazal zonnebrillen maar ontwierp ook vazen, tafel lampen, kaarsen standaards en horloges.
En het uurwerk is gemaakt in de cartierfabriek
Ik zeg: bullshit.
Cartier heeft nooit uurwerken gemaakt, maar ze ingekocht. Bij ETA en bij andere partijen.
Niks bijzonders voor wat betreft het gros.
De echte high end Cartiers hebben uurwerken die bij Dubuis worden of werden gemaakt. Dat is iets van de laatste 15 jr oid.
Dit soort oude meuk heeft in elk geval niks met Cartier te maken. Het is buiten de goudwaarde geen drol waard, net als vrijwel alle gouden dameshorloges.
Een citaatje over het uurwerk (uit jouw link):
The manual wind 1022 calibre Incabloc anti-shock movement is a typical generic Swiss movement of the period
Dus gewoon een generiek inkoop-uurwerkje, niks bijzonders.
Nee hoor. Dit is een absolute prul. Ik zou hem zeker eerst laten testen op goudgehalte, want zo’n opzichtige stempel voorspelt meestal weinig goeds.
Het horloge is getoetst op echtheid met toetswater . 14 karaat goud zowel de kast als de band .
Nou, dan heb je de waarde!
gewicht aan sloopgoud (nog wel uurwerkje en glas eruit halen).
OK; uurwerkje er uit, glas er uit, wegen, overgebleven gewicht is 14K goudwaarde. Klaar.
Episch, we hebben gewoon inhoudelijk exact dezelfde reactie
Great minds think alike - maar dit hier is redelijk standaardprocedure voor een weldenkend horloge-minnend mens…