Cazal zakhorloge

Sinds 1990 heb ik een Cazal, 15 Rubis zakhorloge in mijn bezit. Kan iemand mij meer vertellen over dit zakhorloge? Herkomst? waarde? Zie bijgaande foto’s.

Hallo Wim,

Het is beter als je er ook een foto van het uurwerk bij doet aangezien dat meer info geeft.

Zo op het eerste gezicht zal de waarde van dit horloge rond de 40 a 50 euro liggen tenzij de behuizing van echt goud is dan zal het meer rond de 200 euro zijn.

Mooi zakhorloge!

Ik ben ook wel benieuwd of er iemand meer info heeft over het merk Cazal. Heb een oud-goud-erfstuk-polshorloge van mijn opa van Cazal maar kan er google-matig weinig over vinden.

Beste Wim en Eddy,

Dat zoeken naar de naam Cazal zal inderdaad niet meevallen. Zoals zo vaak het geval is, is dit “merk” geen echt horlogemerk, maar een fantasienaam (zeg maar “winkelmerk”. Net als de namen Prisma, Vendomatic, ach, noem ze allemaal maar op, hebben merknamen als deze niets van doen met uurwerkfabricage, maar vooral met marketing.

Als het beestje maar een naam heeft en goed verkoopt; dat is het motto bij veel (en zeker niet alleen) horloge"merken".

Hartelijke groeten,
Robbert