Wow, was niet de bedoeling dat het tot problemen zou leiden, te stoken ofzo.
@marijn, mijn post is absoluut NIET bedoeld als kritiek of 't mopperen over hoe de moderators werken. Ik heb alle respect dat ze veelal in hun vrije tijd deze taak op zich nemen en waardeer dat erg.
Jouw 2e alinea is een reden waarom ik dit topic heb geopend. Ik wou ook zien hoe andere leden er over denken. Je hebt daar ook zeker een goed punt. En met je 3e alinea geef je prima aan dat de beoordeling blijft bij de moderators, ook als er een vermelding zou staan. Ben het namelijk ook hier met je eens dat over een beslissing in discussie gaan eindeloos kan zijn. Zou ik zelf ook niet publiekelijk in een post doen, maar hooguit via een PB om opheldering vragen, mocht het me nog steeds onduidelijk zijn.
Dit topic gaat inderdaad niet direct over horloges, maar meer over “hoe het forum werkt”. Soms kan dat tot niet leiden en zijn er geen veranderingen. En soms kan dat wel tot iets leiden wat prettiger/beter werkt. Zo had ik het idee dat het EHBO lijstje voor de meesten wel prettig werkt. Ik hoopte dat deze discussie tot een tool/methode zou kunnen leiden die enerzijds prettig werkt voor de moderators en anderzijds leden iets meer duidelijkheid geven in wat er gebeurd is met bepaalde posts. Ik vond dat zelf wat verwarrend als er soms stukken uit een discussie waren verdwenen. Zo een topic was ineens lastig te volgen bijvoorbeeld.
@bert k, ik wou dit onderwerp juist onder de leden brengen om feedback en andere ideeen&suggesties te krijgen. Ik wist ook niet goed waar het beter zou passen, en heb het in het algemene gedeelte gestopt.
Ik heb zelf niet zo een probleem als alles beetje bij elkaar wordt gestopt, maar anderen vinden blijkbaar aparte hoekjes ervoor ook prettiger. Ook begrijpelijk. Ik weet niet of de moderators en beheerder heil zien in een apart hoekje hiervoor?
Ik vind jouw oplossing van opschonen overigens misschien nog wel makkelijker dan dat gelink van mij. Lijkt me tijdrovender dan een korte mededeling.
@mcfr, om te beginnen nogmaals, mijn post is zeker niet bedoeld als kritiek. Maar volgens mij had je dat al begrepen. Het zijn enkel ideeen en suggesties. Als de ideeen niet handig/goed voor moderators te doen valt, dan hoeven jullie er geen gehoor aan te geven. Jullie bepalen en handhaven immers het beleid. Het fijne vind ik nu weer dat je terugkoppelt dat bijv. bij elke overtreding een PB sturen te veel werk zou zijn. Prima, wie ben ik om daar kritiek op te leveren? Ik realiseer me dat van de kant kritiek leveren makkelijk is, en dat probeer ik uitdrukkelijk niet te doen.
Ik hoop enkel ideeen over te kunnen brengen en ideeen op te doen. Dat is ook de reden dat ik dit onderwerp hier heb aangekaard en niet via PB naar de beheerder. Ik was er niet precies uit hoe het misschien beter kan en hoopte dat anderen ook met suggesties zouden komen. Zo vind ik de oplossing van Bert K misschien uiteindelijk nog wel makkelijker dan het heen en weer linken wat ik suggereerde.
Mocht dit onderwerp naar jullie inziens toch te veel problemen opleveren, dan graag te sluiten of verwijderen. En mijn excuses voor het ongemak, want de intentie van mijn post hier is niet om voor problemen te zorgen, maar hopelijk te kunnen leiden tot een oplossing voor de verwarring van plotseling verdwenen topics of posts.