Centennials only

Ik heb hier nog een Longines uit 1936, met een 15.23 uurwerk

Zit nog wel wat werk aan, zoals je ziet…

9 likes

West End was denk ik ook wel een bekende onder de Centennials - van een ben ik wel zeker, de kleinere is vermoedelijk op het randje :yum:

8 likes

Die zal denk ik nog geen 100 zijn inderdaad, maar dat wordt getolereerd hier, zie openingspost :sweat_smile:

2 likes

Ik heb ook nog zo’n ding:

Ook als zakhorloge trouwens:

Maar ik zou verwachten dat ze een pak jonger zijn, dat zakhorloge is geen radium (dacht ik :joy:)

8 likes

Ook nog wat oud spul in de projectenbak:

7 likes

Zo, dat is genoeg radium bij elkaar om een kerncentrale te beginnen :radioactive::sweat_smile:

2 likes

Ja veel gemakkelijker dan zonnepanelen :sun_with_face:
Deze doen het altijd.

2 likes

Precies :laughing:

1 like

Deze Liban tank komt uit 1934. Ik viel voor de prachtige kast, met bijzondere lugs én lugholes. Het uurwerk is een FHF 29 en heeft in al die jaren flink wat TLC gehad. Loopt strak op tijd. Dus ik mag er vooral van genieten. Ik heb de kast schoongemaakt en licht gepoetst. Het glaasje heeft wat droogtescheurtjes, maar na wat polishen vind ik het mooi.

Zowel het uurwerk en deksel hebben Liban inscripties. Ondanks dat er op Hf maar een enkele Libana of Liban voorbij is gekomen in al die jaren, vind ik dat ze fraaie horloges hebben gemaakt in de korte tijd dat ze hebben bestaan. Op eBay vind je een aantal bijzondere exemplareren.

Stukje historie over Liban inclusief de directe relatie met Wyler (het andere merk waar ik afgelopen weken ‘druk’ mee ben). Al is mijn horloge van net na die tijd en dus met de merknaam Liban. Zoals je hier kunt lezen en op Mikrolisk zult ontdekken had de oprichter meerdere merknamen in de loop der tijd. Maar al ruim voor de quartz crisis was het doek gevallen.

Let niet op het afgeknipte bandje, die is tijdelijk. Kijk vooral naar de constructie. Dat doe ik ze niet na op de draaibank…

Met een tip van Serge durfte ik het uurwerk uit de deksel te wippen. Tot mijn grote genoegen kreeg ik hem achteraf ook weer terug. Ik ben geen superheld met sleutelen, maar op mijn manier beleef ik er plezier aan.

Mooi zo, Koning @Lexaf ?? :nerd_face:

Nu wachten tot mijn eerste 17mm bandje binnenkomt.

12 likes

Deze Century moet natuurlijk haast wel een Centennial zijn, en good old Tim schat ik ook op van voor of nét 40’er jaren :nerd_face:

11 likes

En geen terugleverboete :wink:

1 like

Een bescheiden bijdrage …

16 likes

Geen bescheidenheid nodig hoor, prachtig exemplaar :ok_hand: :wink:

2 likes

Dankjewel dankzij @basvg die het vergeelde glas vervieng is het een ander horloge geworden :smiling_face: trouwens jij hebt mij ook al enkele keren zwaar uit de nood geholpen :+1:

3 likes

Ik ben blij dat Bas deze heeft gedaan; exemplaren met Radium laat ik graag aan anderen over :blush: :sweat_smile:

4 likes

Die is echt zo f*cking vet!!
Bombay en Poona op de plaat maakt het helemaal af :ok_hand:

1 like

Geïnspireerd door Pierre :hugs:

8 likes

Hier leesvoer over dit horloge Tim

https://www.vintagewatchstraps.com/borgel.php

2 likes

Regenachtig weer dus prima voor oudjes zou ik denken - weer even een duik in het laatje met gepensioneerde tijdmachientjes voor wat portretjes :sunglasses:

En dan ook weer snel weggeborgen want er zouden er best wel een paar teveel ‘activiteit’ kunnen vertonen :roll_eyes:

7 likes

Heeeeel erg uitdagend om bij een “Centennial” topic met de honderdste reactie te komen.
Ik blijf het een extreem leuk topic vinden, ook al omdat je er ook je niet (goed) lopende horloges eens kan showen! :innocent:
En er springen soms merken uit een vaak ver verleden uit de anonimiteit - altijd leuk voor alerte archivado’s als @Cav en @Lexaf.

Zo komt deze oude Mentor me ook ergens bekend voor :yum: - iemand met Mentors hier?

7 likes