Centre jewel Unitas 6325 vervangen

Vandaag ben ik begonnen met het servicen van een Unitas 6325.
Na demontage stel ik vast dat het centrum juweeltje ‘gechipt’ is. Ik veronderstel dat dat beter is dan laten zitten.
Deze wil ik dus vervangen. Ik heb het er met de juwelenpers uitgeperst en met de feintaster opgemeten.
De buitendiameter van het juweelte is 1.40 mm en de doormeter van de as van het centrum rad is 0,68. De exacte maat vind ik niet terug bij cousins maar wel eentje met een buitendiameter van 1,40 MM en een binnenmaat van 0.70. Zou ik deze kunnen gebruiken?
Ik hoor graag jullie mening.
Deze dus
https://www.cousinsuk.com/product/flat-cylindrical-jewels-0032mm-hole-up

1 like

Zoals ik een paar dagen geleden vertelde was ik bezig aan een Unitas 6325 waarvan het centrum juweeltje gechipt was. Ik vond een centrumwiel van aan oude vostok 2414 als ik het goed voorheb. De as van dat centrumrad was exact even dik.
Ik heb het steentje dan uit de platine van die vostok geperst en in de platine van de Unitas geplaatst en dat pastte wonderwel. Nu de hoogte van dat steentje as iets kleiner en zal dus niet 100 % op gelijke hoogte staan maar dit zijn de resultaten na het reinigen en en olieën van de unitas.
Dial front verliest hij behoorlijk wat amplitude maar ik laat het zo maar zit net boven de Min 220 . Verder loopt hij best aardig dus laat ik het zo maar.
Ik heb weer wat stapjes gemaakt in de hobby. Alle dagen leer je bij
DU

DD

DF

Uurwerk waarover het ging :slight_smile:

2 likes