Ceramic stuff!

Keramische horloges kunnen mij alvast bekoren qua uitzicht.
Ik heb er nog geen geprobeerd, dus weet niet echt hoe ze om de pols voelen.
Misschien kunnen jullie mij hier over inlichten. Het enige wat ik erover gehoord heb is dat ze beter bestand zijn tegen krassen.
Hier alleszins wat foto’s van enkele prachtmodellen:

Omega Dark Side Of The Moon Vintage Black: prachtig contrast en zeer mooie horlogeband.

in dezelfde stijl:

Tudor Blackshield: prachtexemplaar, nog juist betaalbaar en eigenlijk wel mijn favoriet

IWC Ingenieur AMG Black Series: zeer mooi en strak, maar in vergelijking met de vorige misschien een beetje saai

Mooi spul komt natuurlijk wel met een prijskaartje!!!

4 likes

Mooi spul…

Ik heb deze:

Een Junghans Mega Solar Ceramic.

prima spul, ik heb deze al 21 jaar en nog geen krasje , gewoon nog nieuw.

[URL=http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1010431.jpg.html][/URL]

groetjes Lenno

2 likes

1 like

Die Omega mag er ook wel zijn zeg.

Echt, 21 jaar en geen krassen?
Dat is best heel knap te noemen.
Misschien moet ik mij daar maar eens in verdiepen.

Soli

De Dark Side Of The Moon, een speedmaster, kost rond de 10k. Erg veel geld, wel een super mooie klok. Ik zag op filmpjes op YouTube dat je wel moet oppassen met laten vallen. Nou moet je dat natuurlijk niet doen maar ze kunnen dan breken.

Overigens komt die dsotm met het 9300 uurwerk. Ik wordt daar heel hebberig van. Ik heb een forum lid gezien die er een heeft. Stond in ‘wat dragen we vandaag’. Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar de ervaringen.

1 like

Mijn Junghans is bijna 16 jaar oud en was tot voor kort mijn dagelijkse horloge. Niet van nieuw te onderscheiden. De rubber band heeft het een keer begeven en de ik ben ondertussen aan de derde vlindersluiting toe, maar de kast en keramische schakels die over de rubber band vallen zijn nog absoluut als nieuw. Geen krasje te zien.

Echt top, in ieder geval deze DSOTM.

Prachtig afgewerkt, krasvast, niet zo zwaar. Dikke vette aanrader!

7 likes

Tja, een aanschaf van 10k krijg ik er thuis wat moeilijk doorheen vrees ik. :slight_smile:

1 like

Deze krijg je voor een stuk minder… :wink:

Die DSOTM blijft toch echt een van de meest geweldige horloges hoor!

Zelf een mogen passen bij S/C in Haarlem; wat een genot!

1 like

ja, zeer veel gedragen voor ik lid werd van dit forum, het was toen mijn enige horloge, ook veel mee gezwommen, geen centje pijn.

groetjes en veel plezier met je zoektocht.

Lenno

Een nieuwe DSOTM koop je voor minder dan € 8…000,-. Nog heel veel geld…maar wel erg mooi!

Ze zijn over het algemeen lichter dan veel metalen klokjes. Uitzonderingen als titanium en aluminium daargelaten.

Bovendien zijn ze ook voor een wat schappelijkere prijs te koop, zoals Rado en Junghans.