Cerruti herenhorloge

Hoi. Ik heb een vraag. Mijn vriend heeft een botsing gehad met een man. Deze heeft nu zijn cerruti horloge kapot. Maar de reperatie kosten bedragen 500euro. Ik heb op Google gekeken en kan geen horloge van dit merk vinden boven de 300euro nieuwprijs.
Er moet een nieuwe kast komen
Nieuw glas
Pakkingen
Kalibreren
Het gaat om type crb006l221h

I’s dit een normale prijs of worden we opgelicht?

Mvg tanja

Beste Tanja,

ik ken het merk persoonlijk niet, maar het is volgens mij een mode merk. Lijkt mij dus niet de moeite en kosten van het repareren waard, je kunt beter een nieuwe kopen.

Groet Erik

volgens mij worden jullie vreselijk opgelicht ja.
nieuw glas nieuwe kast pakkingen dat is dus feitelijk het hele horloge
m.u.v. het cheap ass quartz uurwerkje,

zowiezo een mirakel om wel de kast kapot te krijgen
maar niet het uurwerk zelf te slopen.
Tegenpartij moet zowiezo zelf ook proberen de schade te beperken,
en niet allerlei reparaties te laten uitvoeren als nieuw kopen voordeliger is.

Dat laatste denk ik.

Elf.

Cerruti is goedkoop Italiaans kledingmerk. Een klokje met die naam kan niet anders dan Chinese meuk zijn met een labeltje erop. Hard lachen en omdraaien. Of geef een geeltje fooi.

1 like

Die reparatie kosten zijn veel te hoog en onnodig
omdat dit horloge total loss is.
Dit horloge is in deze staat helemaal niets waard.
Ik denk dat die meneer een mooie nieuwe wil kopen
van dat geld.
Niet accepteren en alleeen de dagwaarde van het horloge betalen.
Wat ik schat op enkele tientjes.

Grt.

1 like

Je wordt bijna 100% zeker belazerd! Laat Google maar eens zijn werk doen :laughing:

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga naar meneer om het horloge te vragen om zelf mee naar de juwelier te gaan voor een second opinion. Deze meneer woont bij ons in het dorp en wil het zo goed mogelijk oplossen aldus deze meneer dus hij zal wel mee moeten werken.

Wat hierboven staat…en succes!!

Ben wel benieuwd hoe het afloopt :innocent:

Bedenk wel dat de gemiddelde juwelier op de hoek echt geen kennis heeft van horloges, dus laat je niet opschepen met een verhaaltje. Op deze site staat ook een topic met echte horloge reparateurs die kunnen bevestigen dat de cerruti helaas (of niet) een prul is.

Laat je even weten hoe het afloopt?

Eens met de rest. Cerruti is een goedkoop plakmerk. Niks luxe aan, niks exclusief. In de VS en op meuksites als Dagaanbieding.nl komt dit soort speelgoedklokjes met enige regelmaat voorbij voor een paar tientjes. Dikke onzin dat zon prulletje €500 kost om te repareren, daar koop je 3 of 4 nieuwe voor.

Sterker nog, je wordt aansprakelijk gesteld dus moet een schade wettelijk op basis van dagwaarde afgewikkeld worden. Dwz de waarde van het horloge direct voor het ongeval, rekening houdend met ouderdom, slijtage en afschrijving.
De reparatiekosten kunnen wellicht wel 500 euro bedragen dan is het horloge total loss. Binnen verzekeringsland is de afschrijftermijn 10 jaar, dus aanschafwaarde - (jaren oud x 10%) = dagwaarde. Als de laatste lager is dan de reparatiekosten dan wordt die vergoed.

En? Al nieuws?