Ik zie regelmatig advertenties langskomen (niet hier) waarin staat dat er een certificaat van echtheid is afgegeven door De Horlogemeesters. Volgens mij kopen zij boedels op of verkopen ze boedels uit faillissement?
Maar goed, wat voor waarde kan je aan dat papier hechten? Zijn er bij dat bedrijf gecertificeerde medewerkers die bijv. een Breitling kunnen beoordelen? Het houdt mij in ieder geval tegen om iets te kopen met zo’n certificaat. Ik weet immers niet waar zo’n certificaat voor staat.
Het gaat mij meer om de betrouwbaarheid van de horlogemeesters. Waardoor kunnen zij zo’n certificaat uitgeven en wat zegt mij dat ze hun werk goed doen? Kan ik zo’n certificaat ergens controleren?
We controleren de horloges op kwaliteit
Elk horloge dat wij inkopen wordt door ons aan een grondige kwaliteitscontrole onderworpen. Voldoet een horloge niet aan onze normen, dan plaatsen wij deze niet in een veiling. Bovendien voorzien wij de luxe horloges van een door ons getekend echtheidscertificaat wanneer origineel bijbehorende certificaat niet meer aanwezig is. Hiermee staan wij garant voor originaliteit van het horloge.
De kleine lettertjes onderaan het certificaat zegt genoeg … geen aansprakelijkheid… en er kunnen geen rechten aan ontleend worden … Kijk, zo’n certificaat heb je wat aan
Heb overigens een keer een horloge gekocht van de Horlogemeesters. Verliep allemaal prima en naar volle tevredenheid. Communicatie was snel, dus misschien kun je hen zelf contacteren over de waarde van dat certificaat.
Geen idee! Lijkt me apart als ze eerst zeggen dat het origineel is en er een certificaat bij maken. Om het horloge vervolgens weer in te nemen als het niet origineel is…? Dan sta je er mooi op!
Dat is zeker een optie. Aangezien er hier per jaar 1000+ horloges aan- en verkocht worden, leek mij dat er hier ook wel wat ervaring is met dit bedrijf. Input vragen vanuit een bedrijf zelf is altijd positief
Nee, dan sta je garant voor de originaliteit en ben je een betrouwbare handelaar/verkoper. Laat dát nou net zijn wat ze beweren.
Je wilt de waarde van het certificaat weten. De enige die je dat kan vertellen, is het bedrijf die het certificaat uitgeeft. Als het certificaat daadwerkelijk doet waar het voor bedoeld is en je toch op zoek bent naar negatieve input, dan kun je lang wachten .
Ok, dus eerst koop je een horloge in. Vervolgens ga je de echtheid bepalen. Echtheid wordt vastgesteld en er wordt een certificaat opgemaakt. Dan sta je dus al garant voor de originaliteit. Toch? Dan zeg jij dat ze het horloge weer innemen als het toch niet origineel is want dan ben je een betrouwbare partner? Vreemd. Dat zegt toch iets over het bedrijf als je je werk niet goed doet?
Ik ben daar helemaal niet naar op zoek. Waar lees je dat terug?
Wat ik wil weten is wat voor waarde ik aan het certificaat kan hechten. Want wie zegt mij dat zij kunnen beoordelen dat het een originele Breitling is? Daar ben ik nieuwsgierig naar. Verkopers vragen namelijk de hoofdprijs voor een horloge met certificaat waarbij ze stellen dat het een echte Breitling is en leunen daarbij op Horlogemeesters.
Neem aan dat er wel ervaringen zijn met het bedrijf. Als er kopers die direct bij dat bedrijf gekocht hebben dan zou dat toch een van de eerste vragen zijn denk ik zo. En JA, ik kan ook naar het bedrijf. Maar ik vraag het ook hier.