Certina action diver vs. tissot seastar 1000

Er mag de komende weken nog een duikhorloge bijkomen.
Er zijn nu enkele seiko’s en citizens in mijn bezit.
De certina blue ribbon 330 m. is vandaag binnengekomen ( een geweldig mooie horloge vindt ik persoonlijk) en de ecozilla zal morgen verstuurd worden door Rob veronderstel ik. Nu wil ik er nog één Zwitser bij en heb mijn oog laten vallen op twee bovenvernoemde horloges, eventueel met blauwe plaat. Welke heeft jullie voorkeur en waarom ? Of zijn er sugesties in een goede niet Japanse duiker uit deze prijsklasse (of lager). Mag jong tweedehands zijn maar dan moet het prijsverschil met nieuw merkelijk zijn.
Dan heb ik het met dit type wel voor een tijd gehad denk ik en ga ik me toeleggen op een of twee sportieve-dresshorloges. Maar dit voor later.

ik vind de seastar toffer, maar ik twijfel altijd… het datumvenster lijkt me bij geeneen goed… je ziet altijd iets van het volgende “getal”… Kijk maar eens goed. Ik hoop dat ik het mis heb…

Volgens mij ga je aan allebei geen buil vallen en is het een kwestie van persoonlijke smaak. Zelf vind ik de Seastar best mooi, maar de vorige bijvoorbeeld veel mooier. De DS Action Diver heeft in dit geval absoluut mijn voorkeur en is gewoon heel veel horloge voor je geld. Maar jij moet ermee lopen. Dus ik zeg, fiets naar de juwelier, probeer ze allebei, maak van beide een wristshot en slaap er nog een nachtje over. Dan weet je het gewoon. : ) Succes met je keuze!

Als je de DS Action Diver overweegt zou ik ook eens naar de titanium versie kijken met grijze wijzerplaat en bezel.

Ik denk dat als je die in het echt ziet…

Vind ik persoonlijk de mooiste kleurcombi.

Groeten.

Noel.

De oude seastar zoals ik heb vindt ik mooier dan de nieuwe.
In vergelijk met de nieuwe zou ik de certina kiezen.

veel succes met je keuze

groetjes Lenno

Ik heb ook lang naar een seastar 1000 gekeken en vind m nog steeds erg mooi!Je ziet m ook niet zoveel en de blauw of orange details springen er wel leuk uit. Er zijn alleen andere projecten op de weg gekomen die aanschaf voorkomen hebben.

n visser Schreef:

Als je de DS Action Diver overweegt zou ik ook
eens naar de titanium versie kijken met grijze
wijzerplaat en bezel.

Groeten.

Noel.

Idd zeer schoon!

Zou zeker voor de action diver gaan. Afwerking is super en ik vind hem (veel) mooier dan de seastar.

De titaniumversie is ook gaaf, maar dan wel met de titanium band en niet met de rubberen.

Succes met je keuze

Ik heb de certina gehad, spijt dat ik hem weg heb gedaan. De seastar heb ik overwogen maar niet gekocht.

De ds action diver chrono vind ik ook erg mooi

Mijn advies: neem de certina

Wat mij opviel was het grote aantal Certina Action Divers dat erg snel van eigenaar wisselde op het forum de afgelopen 2 maanden…
Ik heb er ook 1 gehad, als onderdeel van een ruil met voor de rest natuurlijk Seiko’s (stel je voor :slight_smile: ) en ik was best onder de indruk van de Certina.
Zou ik aan kunnen wennen.

Maar voor de Seiko gekte was ik zelf best grote fan van Tissot (3 T-Touches) en de Sea Star met blauwe plaat stond lang op mijn wishlist.

1 like

De Certina spreekt mij niet aan. Ik heb een grote Seastar 1000 en nog een kleinere. Heel prettige en rustige klokken. Met een bijzonder mooie bezel waar de cijfers verhoogd opliggen. Toppers voor die centjes!
Noot: voor de grote moet je wèl behoorlijke polsen hebben, anders niet doen.

Moolkeesje Schreef:

n visser Schreef:

Als je de DS Action Diver overweegt zou ik ook
eens naar de titanium versie kijken met grijze
wijzerplaat en bezel.

Groeten.

Noel.

Idd zeer schoon!

http://i57.tinypic.com/2u7bwpc.jpg

Kan er nog meer tekst op de wijzerplaat?
Echt, ik vind zo’n DS Action Diver 3 keer niks…

de certina is meer mijn stijl, maar ik zou nu juist voor de tissot gaan. ik vind die ik ook iets meer makkelijl te matchenet verschillende outfits dan de sportieve certina met zn blokkige bezel.

Dat is nu net mijn twijfel.
De certina is sportief en zeer mooi afgewerkt maar toch een beetje dertien in dozijn terwijl de tissot misschien kleine euvels vertoont maar hij is aparter, iets anders dan de rest.

Lekker voor die tissot gaan!

Als je ziet hoeveel die certina hier geflipperd wordt :wink:

Als je ziet hoeveel Certina’s nieuw verkocht worden, dan is het logisch dat ze hier relatief vaak te koop stasn :wink: Het is heel veel horloge voor het geld.