Certina Argonaut 280 - deel 2

Prachtig!

2 likes

Deze mag niet ontbreken. Dit is waarschijnlijk de beste die ik ooit heb gehad. Zeldzame rode plaat en in mint conditie op originele band :slightly_smiling_face:

10 likes

De Argonaut is leuk. Kende dit model niet. Ze beginnen internationaal op eBay en chrono bij €400/500 :scream:

1 like

Hahaha, maak me gek. Ze zijn er inderdaad met een automatisch uurwerk, maar ook met en zonder datum. Ik ben een hoarder, maar dat gaat mij zelfs te ver.
Ik heb 2 Argonauts 220 en 2 Argonauts 285, alle 4 projectjes. Ook leuk. Daarbij zijn er nog zat andere Certina’s op de verlanglijst.

2 likes

Ik heb ze, op een enkele na, als projectjes gekocht. Anders loopt het aardig uit de hand.
Ik vind de kastvorm geweldig. Ik heb niet zulke dikke polsen, dus qua maat en vorm zijn ze precies goed. Net als deze. Soortgelijke kast, schitterende wijzerplaat. Maar is geen Argonaut.

4 likes

Ja snap je helemaal. Mooie kastvorm en de wijzerplaten van bovenstaande horloges zien er goed uit. Dat zegt ook iets over de waterdichtheid en kwaliteit. :grin::ok_hand:t3:

1 like