Vanavond werd ik verrast met 2 NA’s. Ik wist dat ze onderweg waren, maar de levering was toch plotseling. Vandaar dit topic, als vervolg op mijn topic van vorig jaar topic over de 4 Certina Argonaut 280 horloges in mijn verzameling.
Ik heb een zwak voor vintage Certina’s, met name deze modellen. Maar met 4 exemplaren, was het actief speuren er wel vanaf. De (egaal) blauwe versie stond nog op de verlanglijst, maar ze worden niet zo heel vaak aangeboden. Zoals ik toen al aangaf, de vraagprijzen zijn soms belachelijk en het liefst heb ik ze als projectje.
Eerder deze maand kwam ik eigenlijk toevallig zowaar blauwe tegen, aangeboden door een Zweedse verkoper, voor een redelijke vraagprijs. Ik was al opgewonden, maar tijdens het onderzoekje naar de aanbieder (die al vele goede recensie had) bleek dat hij er nog een te koop had staan. Direct contact opgenomen met deze zeer vriendelijk man en hem een voorstel gedaan voor beide horloges, waar hij mee instemde.
Volgens de T&T had het pakketje 19 mei Zweden verlaten, maar verder bleef het angstvallig stil. Tot vanavond. Rond 19.00 uur ging de deurbel en stond de PostNL medewerker met een doosje voor de deur. Wat een verrassing en wat ben ik blij.
Excuses voor de stofjes en de datum, maar ik heb het doosje met trillende handen opengescheurd en direct foto’s gemaakt. Ze hebben wat aandacht nodig, maar de staat is beter dan ik had verwacht. Mijn week kan niet meer kapot.
Ik kan er altijd wel van genieten, als iemand enthousiast kan zijn over bepaalde horloges, ook al is het niet ieders smaak (Maar deze vind ik dan wel weer mooi). Je kunt al aan de tekst zien, wat het voor die persoon betekent…
6 exemplaren van hetzelfde model.
Heel herkenbaar, daar doe ik zelf ook
met sommige Citizen, Seiko , Tissot en Casio.
Mooi Certina duo.
Ik kom niet verder dan 3 dial kleuren variaties.