Certina Argonaut 280

Oeh jaaaa! In mijn handen gestaan ermee op de Rikketik, toch niet gedaan!

Wow! Die kende ik nog niet! Heel vet!

5 likes

Mooi setje; leuke deelverzameling :+1:

Er zijn ook automatische versies van de Argonaut 280, dus die moet nog toegevoegd :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:star_struck: Prachtig :partying_face: :man_mechanic: :clap: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Dat is een mooi exemplaar. Heel veel plezier er mee.

2 likes

Mooi verhaal, bedankt voor het delen.
Ik hou wel van vintage Certina.
Vaak een wat eigenzinnig design, kwalitatief goede uurwerken waar je makkelijk aan kan sleutelen en als je een beetje zoekt voor een schappelijke prijs te vinden.

Mijn enige Argonaut bevindt zich nog in de project status:

Deze 220 komt uit mijn geboortejaar en dat vind ik dan weer een leuke bijkomstigheid.
En waar ik het had over eigenzinnig design; zo’n 220 says it all…

11 likes

Eenvoudig en betrouwbaar uurwerkje, heel goed te servicen. Dus met geringe inspanning is ie zo projectje af :wink:

1 like

Heb je gelijk in. Het loopt ook, dus verwacht weinig problemen.
Voorlopig is ie echter nog niet aan de beurt, vrees ik…

1 like

Wat een heerlijke klokje en wat een fijne collectie!! :smiling_face_with_three_hearts:

Die wil ik dus ook, hahah.

In mijn zoektocht kwam ik deze tegen, maar mijn onderbuik (en ook mijn ogen) zegt dat het wel eens een franken zou kunnen zijn; de seconde is niet blauw maar donker/zwart en de uur & minuut zijn vreemd fel (nieuw?) wit, misschien zelfs wel eens ándere wijzers dan origineel.

Benieuwd naar jullie visie… (hoop dat ik deze vraag hier op deze plek mag stellen)
Certina Argonaut 280 franken

3 likes

Certina Argonaut 280

3 likes

Certina Argonaut 285

5 likes

Ik heb niet genoeg kennis om je van goed advies te voorzien, ik zie wel dat de secondewijzer afwijkt qua vorm en kleur van wat ik heb gezien op een 280 Argonaut. Als je hem nog niet hebt gekocht zou ik hem voorbij laten gaan.

Je kunt ook hier eens rondkijken, Tradera Certina Argonaut

Zijn leuke horloges:-) De wijzerset is niet origineel voor dit model inderdaad en ooit eens vervangen. Dat is jammer want wel onderdeel van ‘de look’. Zie dit model wel af en toe voorbij komen in complete staat, dus zou nog even verder kijken. Vervangende wijzers zijn volgens mij niet zo makkelijk te vinden. Maar wie weet heeft iemand hier een link.
Ik heb de automaat met datum wachtende op revisie:
image

7 likes

Tof dat je naar Tradera verwijst; dat vind ik ook vaak een fijne site voor ‘koopjes’:wink:

1 like

Helemaal met je eens! Die 2 blauwe details (logo + seconde) maken 'm juist speciaal. Die op mijn foto is (dus) duidelijk een franken, want zoals je zegt zijn alle drie de wijzers niet origineel. Ik laat 'm gaan…Jammer :frowning:

Ik had gisterenavond mijn alarmklok ingesteld op 07,30 uur voor Tradera, daar liep een veiling af van een horloge van Revue Sport, ik denk, maak goede kans, maar zelfs op dat vroege tijdstip werd ik overboden, blijkbaar zijn er meer mensen zo gek als ik om zo vroeg op te staan voor een horloge. haha
Tradera Revue Sport
Ik dacht, nu ik toch zo vroeg op ben wacht ik even op Drott, een leuk horloge, die zou om 08.07 aflopen, ook deze ging mijn neus voorbij en is gewonnen door dezelfde koper van de Revue Sport.
Tradera Drott