Certina automatic blue ribbon

Beste forumleden,
ik heb een tijdje geen item geplaatst omdat ik tegenwoordig nog maar weinig tegenkom op de rommelmarkten in de regio. Jammer maar helaas.
Daarom maar weer eens iets uit eigen verzameling (oude rommelmarkt vondst) wat ik de moeite van het plaatsen waard vind.Na inmiddels weer een jaar of 2 in de kast te hebben gelegen kwam ik dit horloge weer tegen. Ik was al bijna vergeten dat ik het nog had liggen. Niet opgedraaid maar 2 keer schudden en lopen als een Certina. Ik draag het al weer een week met veel plezier. Het horloge heeft een diameter van 37 mm. Originele kroon en originele Certina band en gesp. Hoe oud het precies is weet ik niet. Ik schat de jaren 60/70. Gelet op de staat van het horloge vermoed ik dat het alleen op zondag gedragen is. Veel discussie plezier.

Blauwe wijzerplaten hebben mijn voorkeur, dus valt dit horloge in de smaak (tu).
Is de band ook blauw, of zwart?
Wat zou het opbrengen, als je het te koop zou zetten?

Beste groet,
Xavier

hoi Xavier,
ik heb geen idee van de waarde van dit horloge. Zojuist heb ik op ebay.com zitten zoeken. Daar staan een blue ribbon Volvo te koop voor een vraagprijs van 1250 dollar. Heb ik ook nog een in de kast liggen is helaas onlangs gestopt met tikken. Maar als ik die vraagprijs zie is het de moeite waard om die van mij te laten repareren.
Maar ja vraagprijs wat wil dat zeggen. Ik heb er geen idee van.
mvg

Hoi Xavier,
nu begrijp ik je vraag wat het horloge zou opbrengen. Ik zag zojuist op gezocht dat je op zoek bent naar dergelijke horloges met blauwe platen.
Deze certina blue ribbon automatic zou mogelijk aan je zoekwens kunnen voldoen. Maar ik heb niet de intentie deze te verkopen.
ik heb zojuist wel een leuk foto voor je geplaatst bij je discussie op gezocht.
ik heb meer blauwe in mijn vintage verzameling.
mvg

jacobq Schreef:

Hoi Xavier,
nu begrijp ik je vraag wat het horloge zou
opbrengen. Ik zag zojuist op gezocht dat je op
zoek bent naar dergelijke horloges met blauwe
platen.
Deze certina blue ribbon automatic zou mogelijk
aan je zoekwens kunnen voldoen. Maar ik heb niet
de intentie deze te verkopen.
ik heb zojuist wel een leuk foto voor je geplaatst
bij je discussie op gezocht.
ik heb meer blauwe in mijn vintage verzameling.
mvg

Aha, ook zo gek van blauwe wijzerplaten! Zie ondertussen mijn reactie op de Volvo-editie, ben benieuwd naar je andere modellen met blauwe plaat, ongeacht of je ze wilt verkopen of niet; foto’s zijn altijd leuk :)o

xavier hier dan nog een fotootje van enkele

Dank je voor de foto Jaap. Ik zie daartussen een leuke Velona (V&D merk waarvan ik vooral dresswatches ken), wist niet dat ze ook zulke modellen hadden. Hoe oud is die ongeveer?

Geen idee hoe oud de velona is zal ergens tussen de jaren 60 en 70 zitten denk ik.
mvg jaap