Certina, bemind of onbemind? Maar een tof merk / horloges!

Certina :watch: staat niet op ieders boeketlijjt voor de :santa: maar het is een degelijke horloge merk :+1:
Groeten van Iwan :motorcycle:

35 likes

Heb er twee en zijn top horloges

19 likes

Een interessant merk.Dat wel wat meer aandacht verdient.

17 likes

Prima merk, mooie kwaliteit vintage horloges, maar ik krijg er zelf geen hebbe-hebbe gevoel van. Wel denk ik vaak als iemand wil beginnen met vintage, dat ze dan Certina zouden moeten overwegen. Op sommige modellen na, is het merk absoluut onderbelicht en wordt onterecht over het hoofd gezien. Maar dat vind ik van meerdere merken.

7 likes

Hier is mijn echte collectie mee begonnen.

9 likes

Al bijna 2,5 jaar in bezit en geen seconde spijt van… :blue_heart:

15 likes

Leuk leesvoer over Certina en de historie van het merk, vind je trouwens hier:
https://www.time2tell.com/en/history-of-the-brands/490-the-true-story-of-grana-and-certina-watches.html.

1 like

Same here, heb er door de jaren een aantal gehad, maar die zijn op één blauwe DS ook allemaal terug vertrokken.

Over de bouwkwaliteit van Certina valt niet te twisten. Het schokabsorptiesysteem van de originele DS is eenvoudig met die rubberen ring maar toch heel effectief.

Ook eigen uurwerken - ben enkel geen fan van het datumverzet

9 likes

Dit soort horloges vind ik geweldig hoor, net als de Waterking van @Dutchspur en de Blue Ribbon van @basvg.

14 likes

De calibers van Certina en nog meer informatie…

. Uurwerken - VintageCERTINAs

2 likes

Terecht, topmerk

2 likes

Certina, topmerk! Mooie inhouse uurwerkjes, DS’en hebben mijn voorkeur, maar de andere exemplaren hebben ook wel wat!

Mijn pareltje, een van de eerste DS’en, ooit opgepikt op mp. Patent Pending in het deksel betekent dat het een vroege is, dus nog voor het patent op de DS ring was toegekend.

Maar de de anderen hebben ook wel wat!

19 likes

Meerdere Certina’s gehad, in de loop der jaren. Nu alleen nog deze vintage.
16672071815265036656651439367215

Zeker mooi merk en toch wat ondergewaardeerd.

Maar, je weet dat er ook al een Certina Only topic is, he?

En met dit nieuwe topic worden het er dus twee. Misschien samenvoegen, @junior?

7 likes

Helemaal mee eens. Het is een prachtig merk, hoge kwaliteit, met erg goede in-house uurwerken.
Ik neem me steeds weer voor me hier ook meer op te gaan richten
Ik denk echt dat dit merk een goede investering is, en in de nabije toekomst ineens de waardering gaat krijgen die het al lang verdiend.
Zoals ook Ricoh ineens (na al die decennia…) vandaag de dag een boost krijgt bij verzamelaars (van Japans) :wink:

5 likes

Hmm, de Certina Cascadeur chrono met blauwe wijzerplaat (eerste versie) met “motorketting” bracelet staat heel hoog op mijn wensenlijstje.
Een enkele keer te koop gezien tegen de hoofdprijs :smirk:

1 like

Hier is de certina van het prentje aanwezig, zij het met centrale secondenwijzer ipv subsecond: de certina labora en t is een supermooike. Leuk om te zien dat ie bedoeld was om noeste arbeid te doorstaan.

11 likes

Leuk merk inderdaad!

11 likes

Dan krijg je vintage en nieuw door elkaar. Veel vintage liefhebbers blijven liever in het bruine gedeelte, waar dit draadje al staat en ze niet om de 5 posts lezen dat je beter een Rolex had moeten kopen..

2 likes

Vintage Certina is een fantastische merk , ongekende kwaliteit uurwerken. Goede kast constructies en bouwkwaliteit.

Het is helaas niet meer te vergelijken met de Certina onder de paraplu van Swatch-Group, hoewel de bang for Buck nogsteeds prima is.

De populariteit van Vintage Certina voelt soms als erg laag, maar ik vermoed dat er vooral een grote groep “stille” verzamelaars zijn. Vind maar eens een goede knappe staat Certina DS, of Argonaut, ik wens je veel succes. En als het al aangeboden word zie je veel interesse.

Certina :rocket:

22 likes

Prachtige combi :star_struck:

12 likes