Certina, bemind of onbemind? Maar een tof merk / horloges!

Fraai!

De KF320 werd volgens de online bronnen in 1950 gelanceerd, de KF300’s die online te koop staan worden (daarom?) daarvoor gedateerd, van 1940-1950. Je ziet ze met gesteende centrale as en incabloc (na 1945), maar ook gesteende centrale as, zonder incabloc, als 16 jewels. Die van jou is zonder beide, 15 jewels.

Het lijkt er dus op dat de Kf300 wat langer is geproduceerd tijdens en na ww2. Het lijkt wel veel op de Kf320.

Herkennen anderen er nog iets in van A. Schild? Want daar werkten ze mee samen.

Wat zegt de serienummer decoder bij jou?

3 likes

Hier staat nog een interessante post over Kurth Freres en (het Britse) Vacheron: https://www.vintagewatchstraps.com/blogkurthvacheron.php.

2 likes

Van de KF300 is de productiedatum onbekend maar zeker wel gezien in 1947 (Flume K1 catalogus uit het 1947 gedeelte volgens bron) Ik denk dat je gelijk hebt dat deze van begin 40er jaren al sporadisch er is. De serienummer decoder is redelijk kloppend plusminus een paar jaar (M.U.V. gouden), maar de kast-materiaal decoder klopt helaas vaak niet.

De KF320 is er zeker vanaf rondom 1947. De KF324 staat op 1955 in RANFFT, Sowieso zijn er 324’s met cursief geschreven Certina op de plaat. Dit is dan van vóór 1954 en laat dan dus ook zien dat de 1955 datum niet kan kloppen. Vanaf 1954 dus met “moderne” letters en 1956 met logo. Ik denk zelf een 324 uit 52/53 te hebben.

3 likes

10 likes

Of dus net 1954 IVM je moderne Certina Tekst. Maar 1953 zou nog net kunnen inderdaad. Mooi ding!

2 likes

Ik vind deze echt mooi hoor.

1 like

10 likes

Ja ik ook. Ze hebben ook zeker wel mooie modellen gehad, maar ook veel wat me een beetje te plomp is :blush:

1 like

Zit dat bandje niet verkeerd om, Bas?

Nee hoor, die letters staan op de buitenkant.
Raar bandje inderdaad…

1 like

500 jaar Columbus?

Ha ja! Had ik niet eens gelezen :woozy_face: