Certina beter dan Rolex?

Hier een gedurende 40 jaar intensief gebruikte Certina DS band.


Nauwelijks rek de meeste Rolex banden van deze leeftijd zijn al flink uitgezakt.
Ik vraag mij af of dat meer zegt over de kwaliteit van Rolex of de kwaliteit van Certina…

image

12 likes

In de zin van Bang-For-$$$ zeker :wink:

1 like

Het zegt helemaal niks. Die kast ziet eruit alsof het nog geen 30 gram is, dus die band heeft weinig te lijden. Maar als antwoord op je titel, hell no.

1978

6 likes

Hoezo, ligt Certina gevoelig?

18 likes

Nog eens stukken lichter en comfortabeler ook :fu::fu:

2 likes

:joy: OK boomer.

11 likes

Rolex wordt opgehyped, meer valt er niet over te zeggen…

5 likes

Oh dit gaan we zondag weer terug zien in het café :joy::joy:

8 likes

Gaat niet over hype maar kwaliteit de Rolex was slecht(s) vergelijkingsmateriaal.

1 like

De meeste mensen weten dat Rolex net een slagje beter is dan een Seiko van paar honderd euro, tjah… heel wat tamtam voor een horloge van rond de 10k.

2 likes

Dit zegt misschien toch wel wat.

Even los van materiaalkwaliteit denk ik dat de constructie van de jubilee band gevoeliger is voor slijtage.
Vaak worden die banden ook was losser gedragen.

3 likes

Ja, maar zoals ik net al schreef. Rolex wordt door veel mensen net boven een Seiko ingeschaald wanneer het gaat om kwaliteit. Volgens mij hebben ze het dan over die moderne Rolex. Geen idee hoe het zit met die vintage modellen. Ben ze zelf wel eens gaan passen.:dizzy_face:

Ik heb Certina nooit echt begrepen als merk. Instappertje samen met Tissot van de Swatch family.

:joy:

Wie zegt dat allemaal dan?

Vintage Certina is geen Swatch doorsnee.
Mooi merk met eigen kalibers.

9 likes

Rolex is gewoon Volkswagen

2 likes

Mensen die zelf een Rolex bezitten.

:joy:

Dit topic gaat over Certina hoor!

1 like