Certina Biostar Electric; bizar ;-)

Hi,
Dit is een bizar horloge; kent 1 van jullie het?
Het is een Certina Biostar Electric uit ergens tussen 1971 en 1974.
Als men destijds dit horloge kocht werd het opengemaakt en de geboortedatum van de koper werd dan er in ‘geprogrammeerd’ (afgesteld is een beter woord.
Hierna kon de drager ten alle tijden zien of het een goede dag was voor bepaalde activiteiten, omdat het horloge diverse bio-rythmes weergaf (ik meen inteligentie, gevoel en fysiek; allen in sinusvorm met verschillende aantallen dagen per onderdeel; vandaar ook dat de bovenste schaal dus tot 32 kan bijvoorbeeld)
Dit horloge is van een goed kennis van mij; misschien dat sommigen van jullie al eerdere posts van me hebben gezien met wat leuke vintages.
Nou, ik kan bij dit horloge nog melden dat hij me iedere keer lekker maakt met de moosite of leukste horloges maar niet met vraagprijzen wil komen…
Verzamelaars zijn leuke mensen maar soms ook errrrrg frustrerend :wink:
Vriendelijke groet,
Eric

Cool! :slight_smile:

Heel cool! :slight_smile:

Ik zou geloof ik wel nerveus worden van zo’n horloge dat je de hele dag vertelt dat het niet zo’n beste dag is :wink:
Dan wordt het vanzelf ook echt wel een slechte dag…

Geinig. Nooit eerder gezien.

Ach, mijn bioritme is toch altijd al van slag; daar heb ik geen horloge voor nodig om me dat te vertellen… :wink:

dat is een bijzonder horloge , niet eerder gezien , veel plezier ervan.

Niet in zijn bezit, dus plezier eraan hebben is lastig:)
Maar zeker mooi.

Onderstaand een link met enige uitleg over de werking en opbouw van het horloge

http://www.hwynen.de/certina-ta.html

Lol
Ja, inderdaad niet in mijn bezit, maar het is en blijft wel leuk om af en toe ook iets even beet te mogen houden en het te kunnen bekijken he.
Ik zal om mijn bio-ritme kunnen bepalen voorlopig dus niet op dit horloge kunnen bouwen maar alleen op mijn eigen gevoel moeten vertrouwen… :wink:

Horloge is uit de 70e jaren. Basis is de z.g dinotron Esa 9154.
Staan soms te koop op chrono24.com
Bijzonder horloge.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar afgezien van dat ik het een bijzonder horloge vindt, vindt ik het ook lelijk :slight_smile:
Misschien maar goed dat de eigenaar niet wilde dat ik deze voor hem verkoop…