certina blue ribbon

Beste horloge vrienden, ik heb al vaak vragen gesteld en meestal veel goede antwoorden gekregen.
Hier komt er weer één :slight_smile:
Ik heb de certina automaat blue ribbon, volvo editie, mooi laten opknappen en ik moet zeggen: ze loopt heel goed, houd echt mooi de tijd.
Ik ga ze weer verkopen, maar zie steeds weer op bv Ebay prijzen voor exact dezelfde varieeren van 250 tot zelfs 1000 dollar. Hoe kun je als beginneling nu te weten komen wat de werkelijke waarde is voor een dergelijk uurwerk. Bestaan er catalogen met prijzen over tweedehands uurwerken? of andere tips.
Alvast bedankt aan hen die hier op reageren.

Bekijk geen ‘buy now’-prijzen op eBay, maar check bij afgelopen veilingen wat er echt is betaald. Check de verschillende grote fora om te zien wat je horloge daar ongeveer doet. Schat in of het merk/type hoog op de verzamelaarsladder staat of wat lager. Ga na wat je er zelf voor hebt betaald en hoeveel je in onderhoud hebt gestoken (hoewel je dat laatste zelden of nooit terugverdient). Bepaal je prijs. Succes!

1000 Euro is belachelijk veel en zal er echt nooit voor betaald worden.
Zelf denk ik dat je zelfs de 250 Euro niet gaat halen.
Overigens niets mis met het horloge, ziet er prima uit, wel wat aan de kleine kant.
Succes met de verkoop.

WVE Schreef:

1000 Euro is belachelijk veel en zal er echt nooit
voor betaald worden.
Zelf denk ik dat je zelfs de 250 Euro niet gaat
halen.
Overigens niets mis met het horloge, ziet er prima
uit, wel wat aan de kleine kant.
Succes met de verkoop.
dacht ik net hetzelfde met 200 ben ik dik tevreden, maar de vraag blijft hoe komt het dat er zo een extreme prijzen gevraagt worden via ebay
Klein valt wel mee in de breedte zonder kroon 36mm hoogte 39mm en dikte 11mm

Het is wat JackW al zegt, de buy-now prijzen zijn vaak belachelijk hoog. De verkoper hoopt dan dat er ergens op deze aarde een gek rondloopt die het er voor over heeft.
Dergelijke horloges worden dan ook lang niet altijd verkocht en komen dan vaak weer (meerdere keren) opnieuw in de verkoop.
Een prijs vragen kan dus altijd, het ervoor krijgen is een tweede.

Mij werd laatst het volgende verteld door iemand die ook in horloges handelt.
Mooi uitgedrukt, maar het klopt zeer zeker.

'Het is leuk dat mensen zeggen dat een horloge een bepaald bedrag waard is, maar je hebt er alleen wat aan als ze op datzelfde bedrag betalen voor het horloge.

Mooi horloge trouwens.