Certina club 2000

Beste horlogevrienden,

Ik heb van mijn vader het oude horloge van mijn opa gekregen.
Het gaat hier om een Certina club 2000?

Het serienummer wat op het horloge staat is 860 3862 42.
Ik zou graag willen weten hoe oud dit horloge ongeveer is.
Ik heb het hele internet al afgezocht, maar ik kan er niks over vinden.
Misschien dat iemand van hier er meer over kan vertellen.

Groet, Frederik

Hier vond ik ook een club 2000 http://cgi.ebay.nl/schoene-Herrenuhr-Certina-Club-2000-Handaufzug_W0QQitemZ200211267824QQihZ010QQcategoryZ10756QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
hij ziet er totaal anders uit. Waarschijnlijk een hele serie gewwest die zo heette.

Aansluitend op Dreski, er zijn inderdaad meerdere modellen in deze serie, ook automaten.

Ik schat deze eind jaren 60 begin jaren 70.

Zoeken op Google kan je wellicht verder helpen.

groet

Ed

Er worden ook NOS wijzerplaten op ebay aangeboden van deze serie en die dateren ze ook van 1970. Zou dus goed kunnen kloppen.

Iedereen bedankt voor de reactie’s.
Ik denk dat het horloge inderdaad uit het eind van de jaren 60 of begin jaren 70 komt.
Even een mooi bandje om kopen, en ik ben weer helemaal blij.

Hallo Frederik ,

Ga er maar van uit dat het horloge uit de 70e jaren komt.

Zelf denk ik ± 1974.

Het horloge ziet er nog mooi uit. Een nieuwe band en je hebt er weer jaren plezier van.

Met vr.gr. Jan

Beste Frederik,

misschien even iets om over na te denken. Ik weet niet of het horloge recent nog is gedragen, maar als hij een hele tijd stil heeft gelegen zou het misschien niet slecht zijn om eerst even een service beurtje te laten doen. Kost zo ongeveer 30euro en dan weet je zeker dat ie er weer jaren tegenaan kan.

Door het stilliggen zijn misschien de oliën wat opgedroogd en de radertjes wat stroef geworden.

Mischien heb je er wat aan. Veel plezier ermee!

Iedereen nogmaals bedankt voor de reactie’s.

@ Jaap-Wim: Het lijkt mij inderdaad verstandig om een service beurtje te laten doen.
Het horloge is al zo’n 15 jaar niet gedragen.
Ik ben alleen nog op zoek naar een horlogemaker in de buurt van Flevoland.