Certina DiaMaster Rado echt?

Goedenavond allen,

Ik heb al een tijdje onderstaand horloge in mijn bezit, dit is een erfstuk van mijn opa. Het bandje wat erop zit is niet mooi en daarom ben ik vandaag naar juwelier gegaan die Certina dealer is, met het doel om iets wat op het originele bandje lijkt te vinden.
Daar aangekomen werd echter de authenticiteit van het horloge in twijfel getrokken, voornamelijk omdat er geen schildpad achterop het horloge staat, zoals gebruikelijk bij Certina horloges.
Weet iemand meer van dit horloge en kan die mij vertellen of het horloge echt is?
Ik ben bekend met waar en hoe mijn opa destijds het horloge heeft aangekocht en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het horloge nep is, maar ik wil het wel graag even checken.

Daarnaast, zoals ik al aangaf ben ik opzoek naar iets wat op de originele band lijkt (of een originele band). Heeft iemand nog ideeën waar ik die kan vinden?

2 likes

Ik dacht dat die schildpad alleen bij DS modellen was? Foto van de wijzerplaat, een scherpe kan helpen. En de achterkant, en het uurwerk. Ik zie nu zogauw niks raars, maar dan kan ook door de onscherpe foto’s komen. En dat bandje is niet zo mooi inderdaad.

@brodie heeft er eentje toch?

Die Rado-certina’s hadden geen turtle caseback volgens mij.
Dacht dat kast/caseback 100% rado was.

1 like

Hier wat meer info.

1 like

En ze hebben hem niet open gemaakt? Ik zou daar niet meer naar binnen stappen.
Verder kan ik je niet helpen :blush: maar ik vind het wel een mooi horloge.

2 likes

De horlogemaker was op vakantie. Ik was zelf niet erg onder de indruk van wat de vrouw die mij hielp ervan vond. Maar ik wilde de echtheid wel even checken nu.
Ze keek ook erg vreemd op toen ik zei dat het een samenwerking tussen Certina en Rado was

Dat was ook precies mijn gedachte

1 like

Zoals eerder gezegd was juist de kast door Rado gemaakt. Ze hadden volgens mij ook geen turtle op de caseback. In ieder geval niet allemaal. Zie foto:

Maarrrr, ze zijn er wel met turtle op de caseback…:smile:

3 likes

Er lijkt mij niets mis mee gezien het artikel hierboven geplaatst.
Voor de zekerheid zou je het uurwerkje nog kunnen laten checken,
overigens niet bij de Certina ad daar die er imho niet veel kaas van heeft gegeten… :wink:

edit:
Een originele band zal een naald in een hooiberg worden, denk dat je die niet gaat vinden.
Misschien de bestaande band op laten knappen of een mooie leren band laten maken.

2 likes

Helaas is de bestaande band niet de originele band, maar een goedkope, niet mooie band die er na het kapot gaan van de originele band op is gezet.

Scherper dan dit krijg ik hem niet:

Ik ben zelf geen expert op het gebied van horloges openen, dus ik zou zo niet weten hoe ik dit goed moet doen zonder het horloge mogelijk te beschadigen.

Ah oké da’s dan geen optie, jammer…

Ik heb indertijd ook eens een poging gedaan om een stalen band voor mijn (Rado) Captain Cook te vinden maar heb dat opgegeven, niet te vinden. De kast van mijn CC is nagenoeg identiek…

Nsa bracelets voor Certina zijn met beetje geluk wel te vinden.
Dit lijkt me echter eerder een andere of Rado band. Wat is de lugbreedte ?

18mm

Weet je het zeker, geen 19mm?

Als de originele band lijkt op die van de foto;s bij @TimeLapse, moeten ze wel te vinden zijn.

(Misschien heb ik er zelfs nog wel 1 liggen)

1 like

Toen ik gisteren bij een (andere dan eerder genoemde) juwelier informeerde naar de mogelijkheden voor een originele band kwamen zij tot 18mm voor een leren bandje.
Ik heb het net even nagemeten en ik meet ook 18mm.

En dat zou wel het geval kunnen zijn. Beide horloges lijken zelfde band/endlink te hebben. Zijn foto’s van Catawiki veilingen.

Edit: dat is een geheel andere bandaansluiting.

Oké dat maakt het zoeken misschien iets gemakkelijker :wink:


:innocent:

1 like