Certina DS 1 Chrono

Ik las dit net. Ziet er mooi uit. http://www.horloge.info/nieuws/Certina-presenteert-legendarische-DS-1-als-Chronograaf/361

Alleen dit begrijp ik dus niet. “De decentrale secondewijzer op 9 uur bevat geen schaalverdeling”. Dit vind ik echt een ontwerp fout. Gelukkig ook maar want anders moet deze ook weer op de lijst. :smiley:

Wel erg kaal, die lege subdial:(

Wat mij meteen opviel en eigenlijk wel wat stoort zijn de 2 verschillende pushers.
Een mooie horloge is imo symmetrisch, en dat kan ik bij dit horloge niet echt vinden…

Veerle Schreef:

Wat mij meteen opviel en eigenlijk wel wat stoort
zijn de 2 verschillende pushers.
Een mooie horloge is imo symmetrisch, en dat kan
ik bij dit horloge niet echt vinden…

Mijn beste,

Idem dito.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Men heeft de crosshair dialvan de automatic in de seconde dial willen verwerken. Vind ik de mijne toch mooier. :wink:

[quote=Veerle schreef:]Wat mij meteen opviel en eigenlijk wel wat stoort zijn de 2 verschillende pushers.
Een mooie horloge is imo symmetrisch, en dat kan ik bij dit horloge niet echt vinden…[/quote]

Hier kan ik me bij aansluiten! Maar daardoor vallen eigenlijk alle Valjoux 775x chronografen af. Volgens mij hebben ze juist door de kale subdial geprobeerd enige symmetrie te herwinnen. Net zoals ze bijvoorbeeld (op een geheel andere manier) gedaan hebben bij de Tag Heuer Carrera Chrono.

Dat van die pushers is inderdaad erg vreemd :S

Groeten,

Martin

Die pushers storen inderdaad (te) veel naar mijn mening. die lege subdial vind ik wel wat hebben.

gelukkig wordt het geen klok voor mijn lijstje, de lege sub dail vind ik wel wat hebben…het is voor mij ook genoeg dat ik kan zien dat hij loopt en voor seconde telling kun je de chrono gebruiken.
de twee pushers vind ik wel gedurfd en ook wat hebben, de bovenste wordt echt gebruikt en moet goed toegankelijk zijn de onderste alleen voor het resetten dus van mij krijgen ze een (tu) :wink:

Een beauty die Certina, werkelijk waar.