Zijn er nog mensen die vinden dat de afwerking van hogervermelde Certina DS-1 op een paar punten
te wensen overlaat? Ik ben blij met het prachtige uiterlijk en ontwerp maar vindt de afwerking voor 1000 euro wat teleurstellend.
Meer specifiek ; dekselgravering is scherp. Maar zo scherp dat het bijna snijdend word.( Nee ik ben nu niet de zoon van de prinses met het erwtje aan het spelen).Had al zin om dat mechanisch op te lossen maar heb nog geen strijdplan en schuren op een splinternieuw horloge? Cadeau van de madam dan nog? Ben mijn leven niet beu. Soit.
Punt twee : bezelring sluit niet volkomen aan op glas en er is een scherpe opstaande rand. Dat wordt allicht een ring vol vuil ook nog.
Dit brengt me tot de volgende vragen .Is dit een algemeen iets of maandagwerk ?
En wat zou het forum hier aan doen(of laten)
Is het mogelijk, beste Guy, dat je enkele fotos toe voegd?
Probleem ! het lukt me niet het aangekaarte probleem visueel vast te leggen. Het gaat hem om de feel-
het aanvoelen-gevoel bij het dragen .Anders had ik wel een poging ondernomen.
Oke. Dat kan ik begrijpen.
Ik snap dat het “een gevoel” is.
Maar aangezien je om advies vraagt is het misschien handig om een foto van de achterdeksel te plaatsen.
Op deze manier weten we tenminste om welk horloge het gaat, want er zijn meerdere DS-1 limited editions.
Gaat het om onderstaande model?
Inderdaad. Wist niet af van verschillende versies. Was een geschenk.
Hier ook een ds-1.
Blijft een super horloge.
Scherpe randen en scherpe achter deksel heb ik geen last van.
Ik zou hem inruilen en een Rolex kopen.
Is wel maar sprake van één exemplaar hé, niet van tien.