Nu maar eens een review over een horloge welke ik kort geleden nog in de verkoop had staan. “What was I thinking?!” Door al dat moois wat hier voorbij komt word je soms een beetje gek en dom. Ik wilde het geld weer gebruiken voor nog iets mooiers en in mijn koopwoede vergat ik de schoonheid van dit uurwerk te waarderen.
Ik ben al zeer lang een fan van het merk Certina en Tag Heuer. Certina staat bekend voor haar tijdwaarneming van de Moto GP en Tag Heuer natuurlijk voor die van de Formule 1 grand prix. Een van mijn eerste echte horloges was een Certina DS. Op de foto links te zien…
Ik draag hem nog graag ondanks het kleine formaat wat in die tijd vrij normaal was. Het heeft een hoog bling bling gehalte dat zal niemand ontgaan maar ik schaam me daar niet voor.
De DS-1 Automatic is een heel ander horloge. Het is eigenlijk een zeer strak en op het eerste gezicht onopvallend horloge. Pas wanneer je hem goed bekijkt ga je zien hoe mooi hij is.
De crosshair dial geeft hem een klassieke uitstraling en achter de glasbodem zie je het vertrouwde ETA uurwerk liggen.
De stalen band vind ik het mooiste staan en de schakel doet eigenlijk helemaal denken aan een Omega band. De clasp is echter totaal anders en heeft een veiligheidssluiting.
Met zijn 39mm doorsnee is dit een maat die eigenlijk voor mijn pols gemaakt is. Het glas is gebold en uiteraard van saffier.
Ook nog 100m water resistant.
Het enige minpunt (nou ja er zijn ergere dingen) vond ik de lugmaat. 21mm. Dit beperkt vaak je keuze in andere banden al hoewel een 22mm er ook nog wel in te persen is. De lederen band die ik erbij heb zit er niet meer op. Ik ben eigenlijk op zoek naar een zwarte racing band met kleine gaatjes. Deze zie je ook wel op de Tag Heuer Carrera. Dit model lijkt erg op de Certina maar heeft geen crosshair en is 3x duurder. De Certina vind ik dan ook een zeer goede prijs kwaliteit verhouding hebben. Toch blij dat ik hem niet heb verkocht….
En hier nog even op leer en om de pols…
Mijn beste,
Gelukkig maar Andre, dat deze prachtige Certina binnen jou gelederen is gebleven.
Niet dat een ander deze schoonheid niet is gegund, maar omdat zoals jezelf al aangeeft, Certina nou eenmaal bij jou hoort.
En als die verkoopkriebels weer eens de kop op steken, houd deze tikkende Certina dan dicht bij je oor en ontdek de bron van je passie!!
Overigens; het zijn weer schitterende foto’s.
Orologio Signaturis Temporis.
dreski Schreef:
Ik ben eigenlijk op
zoek naar een zwarte racing band met kleine
gaatjes. Deze zie je ook wel op de Tag Heuer
Carrera.
20 mm:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p1407h287s289-Uhrenarmband-20mm-sc.html
Bedankt mvoor de tip. Hij moet alleen 22mm zijn of liever 21mm en met een stallen gesp.
edwin16 Schreef:
dreski Schreef:
Ik ben eigenlijk op
zoek naar een zwarte racing band met kleine
gaatjes. Deze zie je ook wel op de Tag Heuer
Carrera.
http://www.uhrenarmband-versand.de/shop_cfg/Uhrenb
andversand/DiM-Rallyewp-1230-schw.jpg
20 mm:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversan
d-p1407h287s289-Uhrenarmband-20mm-sc.html
Leuke reportage dreski(tu)
Alleen die scheve datum vind wat minder, maar verder een mooi horloge!
Blij te lezen dat je deze (imo) prachtige Certina toch wilt houden.
Hoi Dreski,
Leuk om nog een Certina fan te ontmoeten!
Ben er zelf ook 1 en heb nu 3 DS’en waarvan 2 cascadeurs en 1 DS Winner.
Deze week komt daar nog een Cascadeur bij die ik van Lucagusta overneem!
Groeten Chris
Chris. Schreef:
Hoi Dreski,
Ben er zelf ook 1 en heb nu 3 DS’en waarvan 2
cascadeurs en 1 DS Winner.
Deze week komt daar nog een Cascadeur bij die ik
van Lucagusta overneem!Groeten Chris
Weet je dat ik hem toch heb verkocht? Hij was overigens wel erg mooi hoor maar ja je wil eens wat anders dus daarom is deze er voor terug gekomen.
Ook mooi op leer.
Mooi horloge, indien je hem ooit verkoopt geef me dan zeker een seintje ::o
Hoi Dreski,
Ook erg mooi een DS Action!
Goeie keus!
Groeten Chris
dreski Schreef:
Chris. Schreef:
Hoi Dreski,
Ben er zelf ook 1 en heb nu 3 DS’en waarvan 2
cascadeurs en 1 DS Winner.
Deze week komt daar nog een Cascadeur bij die
ik
van Lucagusta overneem!Groeten Chris
Weet je dat ik hem toch heb verkocht? Hij was
overigens wel erg mooi hoor maar ja je wil eens
wat anders dus daarom is deze er voor terug
gekomen.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/c
ert10.jpg
Ook mooi op leer.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/c
ert4.jpg
Dat was/is zeker een mooie klok, die DS 1; had dit review nog nooit gezien. Leuk trouwens, nog een Tag Heuer- en Certinafan!:~ Twee ondergewaardeerde merken imo.:S
TagEd Schreef:
Dat was/is zeker een mooie klok, die DS 1; had dit
review nog nooit gezien. Leuk trouwens, nog een
Tag Heuer- en Certinafan!:~ Twee ondergewaardeerde
merken imo.:S
Klopt. Tag Heuer is in het verkoopgedeelte aan de straatstenen niet kwijt te raken terwijl er hele scherpe prijzen voor worden gevraagd.
Volgens mij gaat hier vooral alles waar Omega opstaat als warme broodjes;) en doen Seiko-duikers het ook wel goed (Breitlings vallen geloof ik ook wel in de smaak). Blijft een kwestie van smaak, natuurlijk. Hoewel ik vind dat er op Ebay wel veel belangstelling is voor Tag Heuers, maar de geboden prijzen niet geweldig zijn. Wel een kwestie van tijd, denk ik. Omega is ook niet altijd zo populair geweest en met de huidige Omega-frenzy is het lastig om nog knap exemplaar te vinden voor een redelijk prijs. En niet iedereen wil de hoofdprijs betalen; is gewoon niet leuk meer. Gelukkig weten wij dat er prima alternatieven zijn. Dus nu kopen, vasthouden, afwachten en aan niemand vertellen!>X;) En natuurlijk gewoon genieten van die mooi Tag Heuers en Certina’s!(tu)
dreski Schreef:
TagEd Schreef:
Dat was/is zeker een mooie klok, die DS 1; had
dit
review nog nooit gezien. Leuk trouwens, nog een
Tag Heuer- en Certinafan!:~ Twee
ondergewaardeerde
merken imo.:SKlopt. Tag Heuer is in het verkoopgedeelte aan de
straatstenen niet kwijt te raken terwijl er hele
scherpe prijzen voor worden gevraagd.
Mijn opa was al een Certinafan en ikzelf ook!
En de DS 1 staat ook op mijn wishlist.
Blijft een erg mooi horloge en gaat nooit vervelen denk ik.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Zullen we een “show je Certina’s” topic openen?
Leuk om wat meer aandacht te krijgen voor deze klokjes!
Groeten Chris.
n visser Schreef:
Mijn opa was al een Certinafan en ikzelf ook!
En de DS 1 staat ook op mijn wishlist.
Blijft een erg mooi horloge en gaat nooit vervelen
denk ik.Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Iemand een idee wat een correcte prijs is voor de DS-1 Limited Edition?