Certina ds 1000m limited edition

Gisteren kreeg ik van een kennis volgend horloge aangeboden.

Certina DS 3 1000m limited edition (1888 wereldwijd verspreid)

Het horloge heeft volgende kenmerken:

DS+ Double Security + system
Water-resistant to 1000 m
Scratch-resistant sapphire glass
Safety helium valve
Screw-down case back and screw-in crown
Stainless steel bracelet with safety clasp and diving extension
Rubber watchband with safety clasp and diving extension
Movement: ETA 2824-2, 25 Jewels Automatic
Power reserve of 48 hours
Weight 233 gram, Case 44 x 14 mm

Nu heb ik eens nazicht gedaan op internet en blijkbaar kan het model nergens meer verkregen worden. Ook tweedehands vind ik het nergens te koop staan.

Persoonlijk heb ik niet onmiddellijk een nieuw horloge nodig maar dit exemplaar doet me sterk twijfelen.

Lijkt dit een interessant horloge om te kopen of bestaan er bij certina meerdere ‘limited editions’ en maakt het allemaal niet zoveel uit?

Ik heb gemerkt dat er een versie is met oranje wijzer en een versie met witte wijzers. Het exemplaar dat ik aangeboden gekregen heb heeft witte wijzers. Wat is het verschil?

Over de prijs moet nog gepraat worden maar deze ligt rond de 500 Euro.

graag jullie mening.
mvg,
msschlck

Heb je geen fotos van het horloge dat je werd aangeboden?

Laat maar ik heb al wat gevonden.
Deze toch?

500 euro lijkt me een zeer goede prijs (afhankelijk van de staat).

En een hele mooie klok ook.

Hier ging er één weg voor 850 euro. http://www.uhrenfreund.com/site_details.php?product=1472&lang=nl

Dreski,

inderdaad het gaat om het afgebeelde model.
Alles in nieuwstaat. Grondig gecontroleerd door mij.
Het werd aangeboden zoals op de foto met alles erbij

Is het een gewild collectors item?

mvg

msschlck Schreef:

Dreski,

inderdaad het gaat om het afgebeelde model.
Alles in nieuwstaat. Grondig gecontroleerd door
mij.
Het werd aangeboden zoals op de foto met alles
erbij

Is het een gewild collectors item?

mvg

Ik denk dat het belangrijker is dat jij het een mooie klok vind. Zoals je al zelf had uitgevonden wordt hij bijna nergens meer aangeboden. Dat zegt denk ik genoeg over de populariteit van de klok. Het is gewoon een super mooie reissue van een vintage duiker. De kastvorm en afwerking zijn super klassiek. Een verzamelaar van duikhorloges zal hier heel blij mee zijn. Maar zoals gezegd. Jij moet er blij mee zijn.

Mooie specificaties in ieder geval…

Zoals dreski al zegt, het is vaak kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de kast en wijzerplaat mooi, maar de band niet zo.

Denk niet dat als je hem mooi vindt, je er een miskoop aan hebt qua kwaliteit etc.

Ik vind het zeker een super horloge.
Heel stijlvole duiker naar mijn mening.

En ik vind het super dat het een genummerde versie is.

Normaal gezien ben ik niet van plan een horloge te kopen maar gezien deze aanbieding, zal ik misschien mijn mening moeten herzien.
Ik heb schrik dat ik er achteraf spijt van zou hebben, dit te laten gaan

Heel mooi horloge. Vorige maand werd er eentje verkocht op ebay voor iets meer dan 1000 euro. Ik zag het model voor het eerst en vind hem echt prachtig!

Beste msschclk,

ik draag mijn ds3 al jaren met veel plezier en voor het bedrag dat jij noemt zou ik het zeker doen:)

groet, Rob

Kopen! Tenminste als jij dat ook wil ;). Ik heb afgelopen jaar een ds-3 in mijn handen gehad bij een juwelier in Waalwijk, was meteen verliefd. Super pasvorm en lekker dik en een klassieke uitstraling.

En voor die 500 euro… Ik wist het wel. Een horloge wat waardevast is en niet vaak gezien wordt.

Als je het een mooi horloge vind en je hebt het geld er voor, meteen doen!
Daar krijg je geen spijt van.

Mooi hoor, als je het geld hebt en je vind hem zelf mooi zou ik het gewoon doen.

Mooie duiker en gewoon kopen! Als jij het niet doet, dan wil ik het wel :wink:

zal ik onthouden :slight_smile:

Zeker doen en al helemaal in nieuwstaat met alle bescheiden voor die prijs! Een kans die je niet moet laten schieten helemaal niet omdat je zelf al aangeeft dat je hem mooi vindt! (tu)

500 euro is een koopje voor deze klok.
Het is een collectorsitem.

Gisteren de Certina gaan ophalen.

Ben er heel tevreden mee!!!

Het volledige verhaal en de foto’s volgen nog.

Alvast bedankt voor de vele reacties.

mvg,
Msschlck