Certina ds-2 diver, kan nog terug gestuurd worden!

Inpuls aankoop geweest via ebay.
Had de tijd niet meer om nog research te doen naar het model. Nu heb ik het volgende klokje thuis liggen waar ik toch serieus twijfels over heb.
Ik krijg zelf het klokje niet geopend maar volgens de vorige eigenaar zou er een kaliber 25-651 in zitten.
Zal straks de juwelier eens vragen om hem open te maken.

Wellicht leest er een echte Certina kenner mee die mij meer kan vertellen!!

Klokje kan kosteloos terug worden gestuurd met een full refund.

Als ik jou was, zou ik dit topic verzetten naar het vintage gedeelte. Mogelijk dat er een kenner is die alleen daar komt?

Voor zover ik weet hebben de ds2 duikers een diepte vermelding op de wijzerplaat. Deze werden vanaf `69 geproduceerd.
ph200m
ph300m
ph500m
ph1000m

Daarvoor had je wel de DS en Argonaut duikers. Gezien de wijzerplaat (logo) is dat er ook een van voor die tijd (`60-65).

Ook herken ik deze kast niet als zijnde DS. Eerder Argonaut.

Uurwerk zou 25-651 moeten zijn. Het logo op de wijzerplaat is gebroken zo te zien.

Wijzerplaat komt volgens mij gewoon uit een vroege DS-2 Certi-date

Done. Nooit te beroerd om te helpen.

1 like

Volgens mij heeft de DS serie een schildpad op het deksel, de kale deksel doet mij wat vreemd aan.

Hier vind je een overzicht van alle Certina duikers: http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

Ik denk inderdaad ook dat er iets heen en weer geschoven is, een DS heeft voor zover ik weet altijd een Turtleback, maar zelfs als het een origineel betreft dan nog mis ik relevante Certina nummering.

Een 25-651 is jarenlang het standaard uurwerk geweest voor Certina automaten, als de datum goed wisselt dan is het een prima uurwerk, ik werk er zelf altijd erg graag aan.

Dacht ik dus ook. Het lijkt idd of er een andere kast gebruikt is. Ook lijkt het erop dat de wijzerplaat op iets anders geplakt is (Zal straks een goeie foto maken waarop dit beter te zien is.

Dat is alleen bij de ds-2. De ds heeft dat niet.

Dit is een originele DS-2 caseback, het kan dus inderdaad zonder Turtleback, maar dan zie ik nog steeds geen serienummer maar dat kan aan de foto liggen.

Op mijn certina’s ook geen serienr gehad.
Ds zonder turtle
Ds2 met turtle
Beiden waren clean als ik mij herinner.

De certronic chronometer met tuningfork moet ik nakijken.
Volgens mij geen turtle, wel serial.

Certina is een mooi vintage merk, maar er is niet veel achtergrond info beschikbaar.

Die wijzerplaat is sowieso niet origineel voor dit model kast. Certina heeft bij alle modellen uit die tijd in ieder geval een diepterating voor zover ik weet. Behalve bij de meest vroege divers, maar daar is dit er zeker geen van.

Laat ik dan even aan de discussie toevoegen dat ik 'm in elk geval erg mooi vind. Beetje Squale achtig of zo.

Ben het met je eens, iets klopt er niet volgens mij niet. De caseback hoort er volgens mij niet op, de kast daar heb ik ook mijn twijfels over, uurwerk is volgens mij wel origineel. Meest rare vind ik de dial nog, lijkt wel uit 2 delen te bestaan (zwart met daaronder crème).

Ik zal zo nog eens wat foto’s plaatsen maar ik ben bang dat ie retour afzender gaat.