Ik heb een Certina DS-2 automatic in bezit van ongeveer 50 jaar oud. Het horloge loopt nog, er moet echter een nieuwe band op, de wijzerplaat heeft wat gele (roest?) verkleuringen, het metaal kent krassen en het glas (wat volgens mij een soort plastic is) heeft ook krassen. Ik wil deze zelf gaan opknappen maar heb nog geen ervaring. Heeft iemand tips?
Het is uiteraard aan jou maar hou er wel rekening mee dat je daarvoor behoorlijk wat materiaal van de kast af zal moeten polijsten en de vorm hierdoor kan veranderen. Ook zal je horloge vermoedelijk gaan glimmen als een spiegel. Nog even los van de waardevermindering.
Een horloge van 50 jaar oud dient krassen te hebben mijns inziens.
Daarnaast, eens ingezoomed te hebben de foto’s zie ik eerlijk gezegd geen “diepe krassen”.
Het is jouw horloge maar ik zou het zo laten, gewoon eens grondig poetsen. Wat weg is, is weg; hou dat in je achterhoofd.
Ik had @vouwfietser al voorbij zien komen. Ik zal idd ff kijken. Het is een erfstuk dus wil wel dat hij in goede handen is. Daarom wilde ik ook het uurwerk zeker niet zelf doen.