Onlangs vond ik de Certina DS-2 van mijn overleden opa bij ons in de kast. Na een korte inspectie had ik al snel door dat het zonde was zo’n mooi horloge in de kast weg te laten rotten en besloot actie te ondernemen.
Toen ik de Certina begon te schudden, kwam ik er achter dat hij nog wel liep, maar niet van harte. Een beetje vergelijkbaar met te veel eten bij het buffet en dan te voet naar huis moeten.
Na een korte tijd zoeken op HF kwam ik @koen tegen en besloot contact op te nemen. Koen merkte ook dat het opwinden van het horloge stroef ging en al snel begon het uitelkaar halen. Vooral veel vuiligheid en oude olie waren de grootste boosdoeners, wat in ieder geval een meevallertje was.
Toen het glaasje opnieuw geschuurd en gepolijst was was het de beurt aan de kast (die na een bad) nog erg mooi en helemaal origineel was en werd er besloten om deze niet te polijsten.
Nadat @koen het horloge weer van binnen en van buiten schoon had gemaakt en geolied had en vervolgens weer in elkaar had gezet (ik doe het hem echt niet na!) is het resultaat fantastisch en is het horloge weer in oude glorie hersteld. Daarvan nog wat foto’s hier onder.
Dankjewel Koen, zonder jou was dit niet gelukt!