Mijn mooie Certina DS-4 vlindersluiting heeft problemen. de knop van de vlindersluiting is losgegaan, gelukkig niet kwijt gemaakt maar het zit nu los. Kan m er zo af schuiven. Heb er al extra op gedrukt dat ie misschien vastklikt maar de knop blijft los. Weet niet de techniek van deze sluiting. Is er iets afgebroken? Of moet er iets aangedraaid worden? De banden zelf zijn 185 euro dus das een dure grap. Of alleen een nieuwe vlindersluiting?
Nieuwe sluiting hoeft geen hele nieuwe band
Inderdaad je kunt ook alleen een nieuwe sluiting laten plaatsen bij een horlogemaker die voor Certina gecertificeerd is, dat scheelt je ongeveer een honderd euro
Is 3 jaar voor een sluiting normale slijtage tijd? Aardig snel vind ik, kon daardoor ook gewoon mijn horloge kwijt zijn.
Zou ook wel langer mee kunnen gaan maar ligt natuurlijk ook aan gebruik en je kunt ook gewoon pech hebben
Voor 20 euro bij een horloge maker laten maken. Geen idee wat er mee gedaan is. Denk dat ie het aangedrukt heeft met een nieuwe pushpin. Was er blij mee. Maar helaas na 3 maanden heeft ie het weer begeven. Toch iets te duur horloge om met lapwerk het probleem op te lossen. Was m alweer bijna kwijt. Nu op zoek naar een horloge maker die Cetina maakt in Breda of omstreken voor een redelijke prijs. Houd jullie op de hoogte mocht je tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Heb het laten maken bij een horlogemaker (pinnetjes gelijmd) helaas na 3 maanden weer kapot. Heb een Certina dealer gevonden in Breda (horloge.nl) maar die werken totaal niet mee. Sturen alle horloges op voor reparatie en prijs kunnen ze niet vantevoren opgeven. Dus reparatie kosten voor een vlindersluiting te vervangen had de dealer geen antwoord op?? Is het te duur naar mijns inzien dan kost het verzenden 15 euro. En is het nog niet gerepareerd. Ook konden ze niet van te voren vragen wat de kosten zouden zijn. Dealer zei dat de sluiting ‘geklonken’ was en dat heel de band moest worden vervangen… Denk niet dat deze dealer genoeg expertise heeft want er zitten gewoon push pins. Weet niet of jij een dealer omgeving Breda heeft die gewoon in-house dit kan vervangen?
Zoals eerder gezegd je kunt ook gewoon een nieuwe sluiting laten monteren bij een horlogemaker die Certina gecertificeerd is en de originele onderdelen kan bestellen bij Certina, dat scheelt je ongeveer 100 euro ten opzichte van een nieuwe band.
Ik weet zo niet wie dat voor je kan doen in de buurt van Breda, ik zit in Almelo
Goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens…, had je direct naar Floris geluisterd was je misschien 100 euro kwijt… nu dus al 120 euro. (Er van uit gaand dat sluiting vervangen door een nieuwe 100 euro zou kosten)
Gewoon bij een horlogemaker langs gaan met toegang tot Certina onderdelen. Geen verkooppunt van Certina, die sturen het Idd meestal gewoon binnen.