Certina ds action diver!

Ook hier een nieuwe aanwinst: de Certina DS action diver.

Ten eerste even iets over mijn foto’s. Volgens mij zijn ze enorm en ik krijg ze niet kleiner. Tussen de foto’s in staat wat tekst over de foto’s. Wanneer je inzoomt zal de tekst wel goed te lezen zijn :wink:

De certina spookte al enige tijd door mijn hoofd en telkens kon ik de knoop niet doorhakken. Was ie te groot? Was ie te duur? Was ie te saai? Ik kwam er niet uit.
Totdat Eric kwam aanzetten met zijn nieuwe aanwinst: een ds action diver. Topic hier te zien: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2234382

Na wat heen en weer PB’en met Ericppp over de certina heb ik nav een aanbieding de knoop doorgehakt: kopen die handel.

Hieronder wat foto’s die ik vandaag heb gemaakt en wat uitleg waarom ik iets wel of juist niet goed vind aan het horloge:

Allereerste het horloge zelf. Het is een flink horloge met ruim 43mm maar draagt naar mijn mening een stukkie kleiner dankzij de hoogte en de bezel die “uitsteeksels” heeft van 1cm.

Ter referentie: mijn pols is 17cm omtrek maar erg plat ipv rond.

De bezel draait super soepel, klikt lekker duidelijk en sluit precies aan op de kroonbescherming:

De kroon schroeft soepel en goed dicht. Een mooi detail is wanneer de kroon helemaal dichtgeschroeft is het DS logootje precies juist staat. Kleine dingen die ik erg kan waarderen:

Dan naar de achterkant, deze is versierd met een “ds-schildpad”.

Over de band kan ik niet meer kwijt dan dat deze super goed aanvoelt, erg stevig open en dicht klikt en naar mijn mening perfect past bij het horloge

Alles bij elkaar ben ik erg blij met mijn nieuwe aanwinst. De kwaliteit is echt een stuk hoger dan ik had verwacht en ik heb het nog niet eens gehad over het saffier glas, de opgelegde indices en bijvoorbeeld de binnen een seconde verspringende datum (iets wat ik wel eens anders heb gezien).

O ja, blauwe lume

Minpunten heb ik nog niet echt ontdekt behalve dat hij ruim 20 seconde per dag te snel loopt, maar het horloge is nog geen maand oud en door de vorige eigenaar ook maar 2 of 3 keer gedragen. Ik hoop dat hij nog binnen de norm gaat lopen en anders gaat ie onder garantie terug om afgesteld te worden.

Een aanrader!
[URL=http://s1095.photobucket.com/user/roelkalkboel/media/IMAG0404_zpslphoibvl.jpg.html][/URL

Mooi hoor! wel beste foto’s inderdaad!

Veel plezier ermee!

Grt Chris.

Mijn beste,

Wederom een fraaie Certina binnen de gelederen van Horlogeforum!!
Proficiat!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Vind ze echt drie keer niks>X

Is het een wandklok ?? :+

Heerlijke kleuren combi en dat die rode sec.wijzer. Ik vind dit echt wel een klassebak :slight_smile: Gefeliciteerd!

En nou verder geen positieve berichten meer, anders zien we deze dadelijk bij iedereen…maar je hebt gelijk: een topklok, geniet ervan, net als mij!

Welk fotoprogramma gebruik je, ik heb met Photobucket eigenlijk nooit last van te grote foto’s.

Eric

Marz Schreef:

Is het een wandklok ?? :+

Whahahaha. Die fotos waren inderdaad megagroot.DEze had ik op marktplaats gezien dacht ik. Jammer dat hij niet blauw was. :wink:
Ik heb ook een platte 17cm pols. Wordt steeds aantrekkelijker deze.

Marz Schreef:

Is het een wandklok ?? :+

Hahaha ja wat een ellende met die foto’s.

Misschien, heel misschien, draagt de software van HF er ook wel aan bij. Knal dezelfde foto’s op WUS en een ander forum en daar zijn ze gewoon van normaal formaat

mooieklokjes Schreef:

Vind ze echt drie keer niks>X

Mag gezegd worden! Waarom vind je dat? (Oprechte interesse)

roelkalkboel Schreef:

mooieklokjes Schreef:


Vind ze echt drie keer niks>X

Mag gezegd worden! Waarom vind je dat? (Oprechte
interesse)

Beetje jaloezie misschien? Hahahaha

Als het goed is nu normaal te zien

Edit: ik heb het opgelost X( maar nu kan ik mijn beginpost niet aanpassen dus jammer maar helaas

Haha nee geen jaloezie Eric, ben gewoon geen fan van die bezel. En die opdruk op de wijzerplaat vind ik too much. En dan die seconde wijzer… nee, het is niet een klok voor mij :+

EricPP Schreef:

roelkalkboel Schreef:


mooieklokjes Schreef:



Vind ze echt drie keer niks>X

Mag gezegd worden! Waarom vind je dat?
(Oprechte
interesse)

Beetje jaloezie misschien? Hahahaha

Mooie Certina, Roel. Het formaat foto is nu ook in orde (tu)

proficiat!

betreft t logo op de kroon. ik vermoed dat je geluk hebt. kweenie of t echt standaar is bij certina, maar bij veel (top) merken komt die niet altijd zo precies uit.

marnix.moed Schreef:

proficiat!

betreft t logo op de kroon. ik vermoed dat je
geluk hebt. kweenie of t echt standaar is bij
certina, maar bij veel (top) merken komt die niet
altijd zo precies uit.

Bij mijn DS Action Diver helaas niet…

Eric

Bij deze ook niet (DS staat 90 graden verdraait).
Mooie klok ! En grappig om te zien dat je dezelfde achterzijde hebt als die van EricPP, dus idd. een modificatie tov de eerdere versies.

EricPP Schreef:

marnix.moed Schreef:


proficiat!

betreft t logo op de kroon. ik vermoed dat je
geluk hebt. kweenie of t echt standaar is bij
certina, maar bij veel (top) merken komt die
niet
altijd zo precies uit.

Bij mijn DS Action Diver helaas niet…

Eric

dacht al. zou dat erg knap vinden als ze allemaal zo precies uitlijnen.

iets voor arie :wink:

Sander Schreef:

Bij deze ook niet (DS staat 90 graden verdraait).
Mooie klok ! En grappig om te zien dat je dezelfde
achterzijde hebt als die van EricPP, dus idd. een
modificatie tov de eerdere versies.

das dan wel de mooiste verdraaing die er is :stuck_out_tongue:

Had je op MF al gefeliciteerd;)