Certina DS action diver

Heb vorig jaar augustus een certina DS action diver bi color special edition gekocht

Moet zeggen een super horloge .

Loopt tussen de 2,08 en 2,38 seconden per dag voor . vind dit zelf een super resultaat.

Heb duurder horloges die minder secuur zijn .

Since 1 Maand ook in het bezit van een horloge winder .

Iemand ervaring met op tijd lopen?

MVG Maik

1 like

Je certina loopt netjes, de horloges die ik heb gehad met dat uurwerk liepen ook prima.

Mijn mening, mbt mechanische en nauwkeuriglopen … dat het bij benadering goed moet zijn en ook een kleine afwijking (binnen spec) de charme is van een mechanisch uurwerk…
Als nauwkeurigheid kwa lopen belangrijk is zou ik naar een multiband g-shock kijken ofzo :wink::+1:

Ik weet nooit hoe ver mijn automaten voor of achterlopen, en zelfs mijn quartzen staan vaak een minuut ofzo voor. Mij gaat het erom dat ik graag naar het horloge kijk, en dat het lekker zit. Dus jouw certina is prima, toch?

2 likes

Ja, dat ik er uiteindelijk maar kort bewust mee bezig ben geweest. Ik geloof het wel, af en toe stel ik hem bij en dan klopt het weer ongeveer. Ik verwacht geen atoomtijd nauwkeurigheid van mijn horloges. Dat gezegd hebbende zijn mijn Certina’s nog wel getimed en die deden het keurig.

Hebbie ook plaatjes :blush:

Dat is retestrak.
Niet zo mee bezig. De meeste van mijn mechanische horloges lopen redelijk accuraat. Maar als je regelmatig wisselt, is het allemaal niet zo heel belangrijk of het 2 of 20 seconden is, vind ik in ieder geval. :grin:

Ja maar hoe voeg ik ze in

1 like

4 likes