Certina ds blue ribbon - tips en advies?

Beste leden.
Bovenvernoemd horloge wordt mij aangeboden via-via iemand die in de v.s. woont.
Het is het model met rode bezel en rubber band.
Het is een “echte” duiker. 300m. Met automatische helium valve.
Hij het de bekende ds systeem en zou ook door veel profs gebruikt worden.
Nu vindt ik dit horloge wel mooi en hij zou van kwaliteit de action diver naar de kroon steken. Hij is wel quartz aangedreven maar ik weet niet welk uurwerk er in zit. En hoe “zwitsers” is hij?
Wie kent deze klok? Ik ga hem waarschijnlijk aanschaffen maar alle bijkomende info van jullie kenners hier zou zeer gewaardeerd worden.
Wat zou de prijs hier in belgie/nederland zijn?
Dank jullie allen voor jullie bijdrage.
Vinrouge.

Moest bij ‘Blue Ribbon’ meteen aan vintage denken. Maar da’s waar ook. Deze heb je ook nog. http://www.amazon.co.uk/CERTINA-RIBBON-GENTS-DIVERS-C0074101705100/dp/B002DEK48E
Voor zover ik weet niet bij de NL AD verkrijgbaar. Horloge nog nooit in handen gehad. Maar een originele (niet fake; bestaan die überhaubt?) Certina is natuurlijk sowieso een Zwitsers horloge met een Zwitsers uurwerk. Of dit een beter horloge is dan de DS Action Diver? Geen idee. DS Action Diver is zeker een van de beste horloges die je in die prijsklasse kunt kopen. Maar wie weet. Denk als het horloge gewoon in nette staat is en je er niet teveel voor betaalt (zie link hierboven), dat je je er niet echt een buil aan gaat vallen.

Hoezo, geen fake?
Worden dit type dan zoveel nagemaakt?
Heb jij daar twijfels bij?
Hij zou uit de us komen op wus kennen ze hem blijkbaar wel.
Heb andere foto’s gezien en het zag er een mooi afgewerkte horloge uit.
Mooier dan deze full front foto op amazon.
De prijs in jouw link is inderdaad lager dan wat ik gezien heb op het net.
De amerikaanse verkoper beweerd dat hij in de joe es of aa populair is bij duikers (wat ik uiteraard niet ben) en dat er een 1000 meter versie bestaat voor mensen die in een drukklok moeten zitten.
Ik kan hem kopen in zeer licht gebrukte staat (een klein krasje op de kast en uiteraard enkele haarlijntjes op de sluiting, glas perfect) voor 220 euries met booklets en in de originele doos.

Ik heb van de eigenaar net nieuwe foto’s binnen gekregen.
Het horloge is nieuw en ongedragen.
Zitten nog stickertjes op het glas en de achterplaat.
Vorige krasjes die ik meende te zien was een overbelichting op de foto’s.
Ik denk dat ik er voor ga.

Wie helpt mij verder met info en ervaring ivm dit horloge.
Alles is welkom!

Dank en prettig weekend verder.

Wou dit vraagje even ophoog zetten.
Blijkbaar niet erg populair/bekend bij de horlogekenners hier.
Maar ik zou nog wat extra meningen hieromtrent zeer waarderen.