Certina DS First Ceramic Chronograaf

alleen heb ik daar het vereiste saldo niet voor…

Gelukkig zijn er ook veel betaalbare vintage geïnspireerde duikers dus dat komt goed!

Welkom!

Mooi horloge en welkom! En idd certina is gewoon een mooi merk, ook een van mijn favorieten :grin:

Super mooi deze certina👍🏻
Ik zou hem lekker op staal dragen en misschien is een nato ook wel leuk.

Als je het hebt over divers in de vintage stijl zeg ik de LLD.

1 like

Mooie Certina heb je en op staal houden , is een supermooie band.
En de LLD is in de toekomst ook wel iets voor je.

Persoonlijk. De metalen er aan laten. Tenzij je bang bent hem te ’ krassen’. Zorgt voor het beste evenwicht. Zowel uiterlijk als het draagcomfort. Is iets zwaarder en zal het horloge beter in balans houden om je pols.

Welkom! En maak je over de prijs v je aanwinst hier geen zorgen. T leuke v dit forum vind ik, Is de redelijk brede acceptatie v n goedkoop klokje tot waar je n leuk wagentje voor kunt kopen. Alleen replica (namaak met vermelding v merknaam/logo) zijn niet toegestaan.

Mooie aanwinst deze chrono. Ik denk dat ie op aligator leer ook wel chique kan zijn, vooral door z’n glimmende keramische bezel.

Welkom hier.

En een prachtige klok.
Ik vind 'm in combinatie met de rubber ( Hirsch Hevea ) band toch ook wel geslaagd.

Elf.

Ik vind het een erg mooie klok!!

stalen band ben ik niet heel wild van… Doet mij een beetje denken aan een bepaalde Tissot-band.

Maar leuke banden-swapper denk ik :smile:

Erg mooie klok die LLD!

Beste horlogefanaten, ik ben nu een maand of 5 in het bezit van bovengenoemd horloge. Om een treetje hoger te komen (Oris Aquis) wil ik toch graag de Certina verkopen. Mijn vraag is: wat is slimmer? Zelf verkopen of ruilen bij de juwelier? Ik heb hem nu op MP gezet voor 650 maar geen idee of dat een realistische vraagprijs is… Ik hoor het graag als jullie tips of inzichten hebben!

Juweliers zijn vaak niet dol op inruil, maar het is wel een makkelijke manier om van je horloge af te komen. Bij zelf verkopen krijg je vaak meer voor je horloge terug en en met cash geld kun je meer afdingen.

Eerstens, TS proficiat met deze mooie Longines! De in de Longines gebruikte 251.262 is een Flatline model, geen Thermoline model. Dus niet TC.

Het horloge kost nieuw 530 euro bij olfert &co dus zou je moeten denken aan 400-450 euro bij verkoop.

Op staal laten.
De enkele duikers ( van het werkwoord duiken dus ) die ik persoonlijk ken dragen ál hun horloges op rubber, naast hun duik computer uiteraard.
Een duiker op leer is, alhoewel het wel mooi kan zijn, ‘not done’. (Imho)
Maar, wat jij het mooiste vindt voor jouw horloge IS ook het mooiste.