Ik ben nieuw hier op het forum en hoor graag wat jullie vinden van een recente aanwinst. Ik kan niet tippen aan de meeste horloges die hier voorbij komen, maar vind het zelf een mooie duiker. Is een betaalbaar horloge (circa 800 euro) en omdat het geen automaat is een makkelijke dagelijkse “meepakker”. En met een keramische bezel en saffierglas ook mooi krasbestendig. De 41mm vind ik zelf een mooi formaat. Ben wat aan het rommelen met bandjes en hoor graag wat jullie de beste optie vinden. Of welke andere opties nog beter staan. Alvast dank voor jullie mening!
Welkom op dit forum. Ik hoop dat je er veel leerzame momenten zult hebben en ook veel plezier.
Je horloge vind ik mooi! En ja, er zijn hier mensen met hele dure horloges maar ook genoeg die een veel goedkoper horloge hebben. Het gaat om de hobby niet om jouw inkomen of vermogen.
Persoonlijk vind ik een duiken het best op staal, hoewel ik zelf wel een duiker heb met een bruine lunette en deze mooier vind op leer.
Mooi horloge! Imho mooier dan veel wat hier op het forum voorbij komt (edit : en de specs maken hem alleen nog maar “mooier”) dus niet zo bescheiden!
Ik vind de stalen band het mooist, maar dat vind ik bijna altijd wel. Maar de bruine lederen band staat hem zeker ook goed voor de afwisseling!
Welkom op het forum! Heb je nog meer horloges in je collectie, of plannen voor uitbreiding?
Inderdaad die Hirsch Liberty is mooi en draagt erg comfortabel. Net eentje gekocht:
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Hirsch%20Liberty_zpsynofqofu.jpg.html][/URL]
Inderdaad, regelmatig onderhoud is goed voor de levensduur en maakt de band mooi oud. Je kan het leer ook reinigen met groene zeep sopje (ik heb een paardenvrouw) doe ik ook bij mijn motorkleding.
Als je echt los wil gaan kan je overwegen de " COLOURLOCK Glattleder Nachtönungs- und Pflegeset" op lederzentrum.de
Ik heb zo’n set jaren geleden gekocht, in 1e instantie voor mijn auto om het leer op stuur en stoelen te conditioneren maar ben het later ook voor mijn horlogebanden gaan gebruiken. Leren banden kan je daarmee goed reinigen, eventueel opschuren, zwarte banden weer zwart maken, bruine banden kan je met de zwarte verf invoegen (vintage look, moet niet natuurlijk) en daarna weer verzegelen met fohn erop. Top resultaat!
Moet nog een collectie opbouwen :). Maar ben erg geinteresseerd in duikhorloges. Met name de vintage geinspireerde duikers. Denk Breitling Superocean heritage…