Reden verkoop: donatie.
Deze Certina heb ik enkele maanden terug aan een mede-forumlid, @ Justcasual, verkocht. Hij is er heel blij mee, maar wil het nu graag verkopen om daarna de volledige opbrengst te doneren aan zijn voormalige dorpsgenoot Rik/@Vriendje. Rik is, zoals waarschijnlijk bekend, met een crowdfundingsactie bezig mbt. de revalidatie van zijn vrouw. Het einddoel komt in zicht! (zie het desbetreffende topic).
Probleempje:@ Justcasual heeft nog geen verkooprechten en heeft daarom aan mij gevraagd het horloge voor hem te verkopen. Zodoende zijn we dus een Fries-Gronings samenwerkingsverband aangegaan. We zijn niet kieskeurig: de Certina is te koop voor forumleden uit het hele land en uit België
Alleen te koop:
Merk en model: certina DS, jaren '60
Diameter: 36 mm
Leeftijd: oud dus
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2-2025
Factuur en/of certificaat: -
Originele doos en/of eventuele accessoires: geen
Verzendkosten of afgehaald: kan beide, in overleg
Conditie (krassen, werking etc): werkend, vintage
Soort uurwerk en kaliber: 25-66, handopwinder.
Vraagprijs: € 250 (behoorlijk vast)
Een mooie scherpe Certina in een heel nette vintage staat.
De kast is in nette staat met alleen wat oppervlakkige krasjes en ook de turtle op de caseback is hartstikke diep.
Wijzers en indices zijn in goede staat al is de lume natuurlijk behoorlijk verouderd.
De wijzerplaat heeft tussen 10 en 1 uur wat patina of verdonkering aan de rand. Dit zie je in direct zonlicht niet, maar in de schaduw is het charmant aanwezig.
Het uurwerk loopt goed en strak, als is de amplitude wat laag. Leuk voor de klusser om een beurtje te geven of gewoon om zo te dragen.
Een leuke vintage handopwinder die heel volwassen draagt en waar je nog jaren plezier van kunt hebben!
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.