Afgelopen weekend een leuke Certina DS horloge op de kop getikt bij een kringloop. Loopt natuurlijk niet, glas en kast zeer beschadigd, maar er was iets aan het horloge dat ik toch besloot te kopen. Geen idee of het wat is. Nummer achterop de kast is 854 1410 41. Na het openen is het een automaat met een hele mooie dial. Denk erover om het in een andere kast te zetten (maar misschien kan dit niet of vloek ik nu in de kerk). Repareren of niet? Of zelf een nieuw uurwerk erin zetten? Tips zijn zeer welkom. Alswel tips in vaklieden die dit evt zouden willen doen.
Excuses voor de slechte foto’s. Ik spendeer liever geld aan een leuk horloge dan aan een nieuwe telefoon
Mooi ding! Mechanisch uurwerk, en als het glaasje kunststof is kan je hem poetsen met koperpoets of unipoets.
Neem contact op met @vouwfietser zou ik zeggen
Ja, super leuke Certina! Ik zou 'm laten repareren/nalopen bij een horlogemaker. Gaat je wel wat geld kosten en dat verdien je niet meer (zo maar) terug. Want dit horloge gaat nooit heel veel opbrengen. Maar Certina is een leuk en ondergewaardeerd merk, met een mooie historie en dit is ook eens een erg leuk model!
Het is een handopwinder, geen automaat. Datumwiel gaat vaak stuk bij deze serie, verzet de datum + snelverzet goed? Even een rondje draaien met de snelverzet, kom je er snel genoeg achter of er een tandje van het datum wiel mist.
Johhhhhh! Wat een pareltje! Vies… maar als die in de ultrasoonreiniger gooit, een nieuw plexiglaasje, ècht croco- of hagedisbandje erop is helemaal af!
Dank allen! Erg leuk om te horen van kenners dat ik een mooi exemplaar heb gescoord!
Ik heb ondertussen contact gehad met @Tokes. We gaan ermee aan de slag.