Certina DS Plus: all you can wear?!

Paar uur geleden brak het Certina geweld op de grote www uit, maar nog geen topic op HF?!

Dat gaan we hierbij even veranderen…

Management samenvatting: Certina brengt voor weinig geld veel, heel véél horloge naar je toe. Met twee kronen losdraaien en één klik heb je binnen no time maar liefst vier andere horloges met één uurwerk (Powermatic 80) en nog twee two-tones…

Dit moet toch een kraker worden?? Monochrome says yes: prijs vanaf CHF 940 :exploding_head:

27 likes

Waarom wil je dit?

2 likes

Ik wil niks, maar kan me wel wat dingen voorstellen:

  • goed uurwerk
  • 200m waterdicht
  • 3 dial keuzes
  • meerdere kast keuzes en bijbehorende bracelets/straps

Lijkt me dat veel mensen dit als een interessante keuze kunnen zien voor de aanschafprijs?

Vind zelf de heritage en sport case wel mooi!

8 likes

Je was in z’n algemeenheid.

Je hebt 3 subpar horloges voor ± 1k… leuk idee… maar ik heb liever 1 horloge wat t echt goed doet dan dit.

3 likes

Leuk idee! Vooral als je het pre owned voor een mooi bedrag kan aanschaffen om er een beetje mee te spelen. Ik denk dat er later ook wel mods zullen verschijnen om nog meer te tweaken.

1 like

Top idee. Voor dit bedrag krijg je veel en kun je lekker variëren. Zeker interessant wanneer je met de hobby begint en zeker ook wanneer geld een grote rol speelt.

1 like

Hier had ik nog niet eens aan gedacht!! Dat maakt de mogelijkheden inderdaad (bijna) oneindig en hoef je ook niet @Mipnick elke maand te stalken :rofl:

1 like

Leuk concept! En Certina maakt kwalitatief prima horloges voor een goede prijs. Deze versie vind ik dan wel leuk.


Het enige probleem vind ik dat dit merk al een aantal modellen maakt dat er, vind ik, beter uitziet dan dit en die zou ik dan eerder kopen. Denk aan de heritage duikers, de 38mm DS Action diver en de DS2 Powermatic.

Maar ik vind het wel een geinig idee! :+1:

6 likes

Zeker maar we hebben het al eerder gezien, de Fortis Colours bijvoorbeeld. Click and go, zonder tools zie je niet vaak van dit niveau en de specs zijn dik in orde. Als dit concept je aanspreekt een leuke optie :+1:

1 like

:point_up:
Ik herinner me een review van teddy b. over hegid modulaire horloges. Even snel opgezocht:

Snap niet waarom je dit zou willen. Het maakt het horloge nodeloos groot, en het ontwerp is het imo altijd net niet.

6 likes

Dat is wel de down side ja, en een klassieker zal het nooit worden.

4 likes

Zelfkastijding

2 likes

Goed bedacht, kan me voorstellen dat hier markt voor is :ok_hand:t2:

1 like

Leuk idee en een goed uurwerk. Zie mezelf echter niet elke dag wisselen. Klassieker zal het niet worden maar we leven in het heden en ik kan me goed voorstellen dat er een markt voor is.

1 like

Recent via Watch Angels de Funder Måne:

In het verleden heeft Omega via de Dynamic serie een soortgelijk (maar niet helemaal) model gehad.

Infantry in 2020: https://thegadgetflow.com/wp-content/uploads/2020/09/Infantry-Modular-Watches-07.jpg

Was Hegid al genoemd? https://www.fratellowatches.com/hands-on-playing-around-with-the-modular-watches-from-hegid/#gref

En zo zijn er in het recente verleden nog een aantal kickstart initiatieven geweest.

2 likes

Die dubbele kroon is natuurlijk helemaal geen “Nod to the double security concept”. Dat verzint ome Monochrome er zo bij. Evengoed vind ik ze erg lelijk, die puisten.

Maar een 40mm dressy horloge, een 41mm sport horloge, een 43,3mm cushion en een 43mm duiker zijn allemaal te groot. Ik vind het wel jammer dat hij de dikte niet noemt. Alle drie zien er in mijn optiek net niet leuk uit. Dat krijg je als je een horloge alles wil laten doen.

Ik koop dan liever een PRX voor 690 met dan een NY00040 er bij of zo.

Die. Exact die. Geweldig ding van Certina.

2 likes

Ik vind deze best wel cool, maar dan zou ik eerlijk gezegd liever deze kopen als kant en klaar horloge. Al die andere overbodige en duurder makende rommel mogen ze dan houden.

4 likes

wow mooi systeem en prijs… De Heritage / Aqua combo zou mijn keuze zijn.

1 like

Precies.

3 likes

Ik vind het conceptueel best leuk, tot nu toe zag je dit vooral bij vintage dameshorloges. Ik denk alleen wel dat als je eenmaal een mooie combo hebt gevonden dat je eigenlijk niet meer snel wisselt, dus uiteindelijk hebben alle eigenaren een hoop bits die liggen te verstoffen.

3 likes