Mijn vragen zijn: ik kan dit horloge helemaal niet op de site vinden van Certina?? Echt vreemd heb gezocht en gekeken maar niks… dit is het referentienummer C674.7129.42.66 weet iemand wat ik fout doe?
Verder zit er een Valjoux 7750 in heb ik begrepen van externe sites. Ik begrijp dat er verschillende types (betere en mindere) valjoux 7750 uurwerken zijn? Deze is niet COSC getest neem ik aan?
Dit model wordt niet meer gemaakt, voor zover ik kan vinden. Zal dus ook niet meer op de site van Certina staan. COSC verklaring zat er waarschijnlijk niet bij. Het belang daarvan zie ik niet zo, want na een servicebeurt heeft die eigenlijk geen waarde meer. Een Valjoux 7750 is een uitstekend uurwerk.
Misschien een heel nieuw model, of een model van enkele jaren geleden?
Valjoux 7750 is een behoorlijk, standaard chronograafkaliber, ik denk niet dat je veel zorgen moet maken over de techniek, ze komen waarschijnlijk in verschillende uitvoeringen, ik gok erop dat deze Certina een standaard 7750 zitten heeft.
Een wat ouder model. De COSC certificatie had anders wel op de wijzerplaat vermeld gestaan.
Daar kikken ze bij Certina op. Dus een certificaat heeft hier niet bij gezeten. Er zijn ook gelimiteerde versies van en die kunnen wel een certificering hebben. Prachtig merk met een mooie historie. Veel draagplezier!!