Certina DS Podium GMT

Zo, binnenkort ga ik trouwen en werd het weer tijd voor een nieuw klokje. Na 2 TW-Steels, een Hugo Boss, 2 Guess-klokjes…en een mooie Poljot Buran Sibir werd het tijd voor een zwiters model. Deze is het geworden. Meteen een bruine band bijbesteld. Is dat zelf goed te vervangen?

Hoi.

Met zo’n zilveren wijzerplaat kan je bijna niet mis gaan.
Certina is ook veel waar voor het geld.

De band. Mmmmmmm, als je geen speciaal gereedschapje hebt kan een oud aardappelschilmesje (3 x woordwaarde) nog wel eens helpen.

Elf.

Niet met oude aardappelschilmesjes gaan zitten prutten. Zou toch doodzonde zijn om je mooie nieuwe klok te beschadigen! Investeer 2 tientjes extra en koop een mooie Bergeon 6767 F (met extra A inzet voor leren banden) bandenwissel tooltje. Heb je jaren plezier van.

http://www.dehobbysite.nl/catalogsearch/result/?q=6767+s

Proficiat x2! Ik zou ook n tooltje gebruiken. Vooral als jr weinig ervaring hebt.

Ook zou ik vanaf de achterkant werken. Wel es gezien dat sommigen hun springbars via de voorkant inschuiven, en daarbij krasjes en putjes maken in de lugs. Ik heb die ookz maar dan aan de achterzijde. Vind ik minder erg.

Ik ga eens kijken welke ik precies moet bestellen.
Ben in ieder geval blij met het klokje. Is hier ook een algemeen Certina forum?
Ben benieuwd naar de kwaliteit van Certina als horloge-merk. Ben wel een liefhebber van horloges, maar nog ‘weinig kennis’ van de markt, techniek etc. Kunnen jullie me wat op weg helpen met goede posts of boeken oid? :slight_smile:

Hallo, ik adviseer je ook om een goed merk banden tooltje te kopen. Dat heb ik zelf namelijk niet gedaan, en nu dus een beetje spijt :frowning:
Bergeon is een naam die je hier vaker voorbij ziet komen als het over dergelijke tooltjes gaat dus die ga ik ook maar eens aanschaffen.

Misschien is het ook verstandig om ( als je hebt ) eerst eens met een wat goedkoper of oud horloge te oefenen, heb je eenmaal de handigheid te pakken ga dan pas aan de slag met je nieuwe aanwinst.

En veel plezier van het horloge uiteraard (tu)

Jacobvand Schreef:

Ik ga eens kijken welke ik precies moet bestellen.

Zelf geoefend met n goedkoop ebay setje op nngoedkoop horloge.
Maar als je t op je certina doet, zou ik n degelijk tooltje kiezen.

Ben in ieder geval blij met het klokje. Is hier
ook een algemeen Certina forum?

Nop. En dat vind ik eigenlijk wel t fijne v dit forum, omdat ik n brede interesse/smaak heb.
Rolex, casio, omega, swatch, alles kriskras door elkaar :smiley:

Ben benieuwd naar de kwaliteit van Certina als
horloge-merk. Ben wel een liefhebber van horloges,
maar nog ‘weinig kennis’ van de markt, techniek
etc.

Degelijk merk, met value voor money.

Kunnen jullie me wat op weg helpen met goede

posts of boeken oid? :slight_smile:

Kijk es op t forum gedeelte over techniek. Daar staat n hoop op. En t video gedeelte beschikt ook leuke en informatie links.