Certina DS Podium Titanium

Hierbij mijn eerste eigen post. Ik heb dit forum gebruikt bij mijn speurtocht naar een mooi horloge. Kwaliteit (Titanium, Saffier), Precisie (Quartz) en Tijdloosheid (eigen mening :)) verenigd in deze Certina DS Podium. Vandaag opgehaald en heb er op internet nog nooit een foto van gezien (deze uitvoering/kleurstelling). Ben er zeer tevreden mee en wilde graag wat foto’s delen met de rest van de forumleden.





Groeten, Joost.

leuke aanwinst , ik heb hem idd nog niet eerder voorbij zien komen…veel plezier ermee

Heel fraai, veel plezier ermee.

Ruud

Certina is een ondergewaardeerd merk,in de zeventiger jaren was het echt een topper.
Leuk dat jij er 1 gekocht hebt.

Veel plezier er mee.

Gefeliciteerd!

Heel mooi zonder gedoe erop gefeliciteerd.

Zelf was ik in de eerste instantie op zoek naar een Omega, naar voorbeeld van paps, die al sinds zijn 18e met een Omega Geneve Dynamic rond loopt, zonder problemen. Ik kwam uit op de Seamaster AT Co-Axiaal. Uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat €2300,- om mijn arm, als student iets teveel van het goede is. Dat bewaren we dus voor later…

Kijkend naar een goede kwaliteit quartz viel mijn oog meteen op Certina. Inderdaad onderdeel van de SwissGroup, maar nog steeds eigentijds en naar mijn mening fraai. Qua prijs voor een quartz zit hij vrij hoog, maar dat komt ook door de titanium-uitvoering. Ik denk inderdaad dat dit merk over het algemeen momenteel iets ondergewaardeerd is. Oris, was de tweede optie voor mij, maar die viel toch af wegens slechte verhalen in kenniskring. In mijn lijstje staat Certina dan dus net boven Oris en onder Tag Heuer.

Nog wat foto’s aan de hand van het topic over hoé je mooiere foto’s kan maken van een uurwerk.



Dynamic quote : In mijn lijstje staat Certina dan dus net boven Oris en onder Tag Heuer.

Mijn idee:

Tag Heuer Carrera

gefeliciteerd dynamic, dat ziet er gewoon goed uit!

2006 Schreef:

Dynamic quote : In mijn lijstje staat Certina dan
dus net boven Oris en onder Tag Heuer.

Mijn idee:

Tag Heuer Carrera

Groet Peter

Die ken ik uiteraard. SCHITTEREND. Heb het broertje van deze overwogen, de normale chronometer. Maar die komt qua prijs al te dicht in de buurt van mijn ideale horloge, de Seamaster AT.

deze fotos zijn al stukken beter als de eerste serie in het begin van dit topic, Joost
ga zo door (tu)

groet, André

Tijdloosheid ? Werkt ie voor de rest wel goed :smiley:

Mooie klok, ook nog redelijk van formaat ?

Veel plezier ermee (TU)

Echt heel mooi horloge. Gefeliciteerd.
Jammer dat het een quartz is. Daar hou ik nou eenmaal niet van. Anders zou ik hem zeker in gedachten houden om zelf eens te kopen.

marijn Schreef:

Echt heel mooi horloge. Gefeliciteerd.
Jammer dat het een quartz is. Daar hou ik nou
eenmaal niet van. Anders zou ik hem zeker in
gedachten houden om zelf eens te kopen.

In een andere uitvoering (kleuren) is hij er wel in automaat. Dat is een nieuwe serie. De DS Podium Automatic. Zie de website van Certina. Zit een Valjoux ETA uurwerk in. Kastdiameter = 40 [mm].