Certina DS Powermatic 80 vs Seiko SARB035

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het gaat over de volgende en ik weet dat smaken verschillen … :slight_smile:

https://www.uhrinstinkt.de/media/image/c026-407-16-037-00.jpg

1 like

Ik heb de Tissot variant (Seastar), uurwerk loopt nauwkeurig.

Gr. Marc

Prachtig horloge. Datum in het midden-onderin en niet al te grote cijfers.

Doen.

Van dat lagere tikgetal merk je niks.

Deze in bezit gehad. Uitermate precies horloge.

Succes.
Elf.

1 like

Ja, ik vind dat ook een beetje een non-argument. Ik heb horloges die op 28.800 en exemplaren die op 21.600 lopen. En het is echt niet zo dat de laatste schokkerig lopen ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat er wel een flimpje op Youtube te vinden is met een vergelijking. Moet nu even aan 't werk. Maar misschien dat ik anders later nog wel even zo’n filmpje maak. Wel grappig.

@Dimike Succes met kiezen en ik vind ook de door jou geposte Certina zeker niet verkeerd! Gewoon doen, mooi merk Certina en prima kwaliteit!

Je zou zelfs het lagere tik getal als een plus kunnen zien. Elk tikje = gelijk aan slijtage.

Werk ze !!

Elf.

Ik heb vrijwel tegelijkertijd een SARB033 en een Certina DS (4 day date is mijn geval) gekocht. De SARB is een ideaal dagelijks klokje. Erg fijn formaat. Uiteindelijk is deze wel de deur uit gegaan omdat de Certina toch een stukje mooier en specialer is. De Certina draag ik nu vrijwel dagelijks.

1 like

De Certina staat gewoon een stapje hoger in afwerking, met name ook de bracelet. Als je het design ook nog hoger waardeert is het een no brainer.

Ik heb gisteren een tijdje online rondgelezen over het Powermatic 80 kaliber gisteravond en vond heel veel tegenstrijdige verhalen over de reguleerbaarheid en zelfs de servicability (als je liever “onderhoudbaarheid” leest, ga je gang :slight_smile: ) Op WUS werd een tijd gedacht dat het net als de System 51 een niet te onderhouden werkje zou zijn!
Ook kun je nogal wat verhalen over probleemgevallen vinden, maar het is altijd moeilijk om vast te stellen
hoe váák er problemen zijn. Het kaliber is lasergereguleerd en dat gaf bij sommigen het idee dat een
horlogemaker niet zelf kon reguleren. (zoek er maar eens op) Dat schijnt echter toch wel te kunnen, al weet ik nog niet hoe het balanswiel dan “ondersteund” moet worden tijdens afstellen.

http://forums.watchuseek.com/f6/regulating-powermatic-80-movement-eta-c07-111-a-1610138.html

Als je de hoge power reserve vaak gaat gebruiken is het wel een pluspunt. Het 6R15 kaliber is verder een probleemloos werkje met misschien wel een hoger serviceinterval. Betrouwbaar, meestal behoorlijk nauwkeurig, en wat betreft power reserve geen stakker. Het handopwinden vind ik altijd “lekkerder” voelen dan van een ETA.
Laatste keer dat ik checkte was de SARB wel voor €330 te vinden.

Ikzelf waardeer de hogere afwerking van de Certina, maar prefereer het design en de maat van de SARB.

2 likes

Ja jahhgh , weer een speciaaltje van Mido.
Mmmmmooi

Ik ben terug van Keulen en ik moet jullie teleurstellen :frowning:
MAAR eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de feedback die ik verkregen heb!!!

Ik heb eerst in Keulen ook nog in andere winkels(www.christ.de, Kaufhauss, …) zitten kijken voor dezelfde horloge en ik moet zeggen dat de horloge telkens hetzelfde geprijst was: 745 euro.

Vervolgens ben ik naar de winkel met de korting geweest, de naam van de winkel ontglipt mij maar het is schuin tegenover Peek & Cloppenburg, en daar heb ik de horloge voor het eerst bekeken en dus ook voor het eerst gepast.

Het is een super mooie horloge. Het bandje vind ik persoonlijk iets minder maar het is absoluut geen slecht bandje.

De verkoopster heeft mij ook kunnen vertellen dat er geen algemene Certina actie is maar dat zij gaan stoppen met dit merk.
Buiten de horloge die ik hierboven beschreven heb, zijn er geen andere modellen die in de buurt daarvan komen. Ik bedoel dat het merendeel quartz-en zijn. Natuurlijk is een quartz niet slecht. Want op dit ogenblik bezit ik maar 2 horloges en het zijn beide quart-zen:

En nu de reden waarom ik jullie teleurstel: ondanks dat ik toch af en toe fitness, heb ik een zeer smalle pols en voor mij is de horloge te breed.
Pas bij het passen ben ik daar achter gekomen. Ik weet het, in vorige posts heb ik ook al gehoord dat ik altijd eerst moet passen maar ik vermoed dat ik verblind was door de mooiheid (sober en strak) en dat dan nog is in combinatie met de mooie korting (30 procent) dat ik dit gisteren nog niet gedaan had.

Als er nog zijn die zulk een horloge willen aan een mooie prijs, deze namiddag waren er nog 2 zulke beschikbaar aan een prijs van 520 euro.

Nog iets “uit Keulen”, in een van de zijstraten zag ik een mooie Omega Seamaster 2000 Cosmic automaat. Men kon niet zeggen van welk jaar deze was en er waren ook geen papieren bij.
Daarbuiten was het ook mij opgevallen dat er op de achterkant geen “Omega logo” zichtbaar was. Toen ik dit meldde, zei men dat dit altijd zo was :-s

Deze was geprijst aan een 500 euro. Het was de versie met “stalen” band.

Men kon wel zeggen dat deze bij Omega zelf een volledige onderhoudsbeurt gehad heeft en dat ik 1 jaar garantie kreeg.

500 euro voor zo een mooie horloge en dan nog eens die onderhoudsbeurt, leek mij niet realistisch …

Te breed? Wat bedoel je hieree? Vind je het horloge te groot tonen op je pols? Hangen de lugs over je pols? Ben een beetje verbaasd. Horloge is toch 40mm? En lug-to-lug ziet het er ook niet enorm uit. Misschien dat de vorm van de lugs niet mooi om de pols lopen en ‘uitsteken’? Ben toch wel benieuwd en zal 'm eens wat beter bekijken. Er zit toevallig een Certina-dealer bij mij om de hoek en die heeft er een liggen.
Nou ja, wel jammer. Maar misschien dat een SARB dan toch beter past.

Verder moet ik jou ook teleurstellen.:wink:De pols is een gewricht en je kunt met fitness een hoop bereiken, maar niet de omvang van je gewrichten vergroten. Natuurlijk is het wel zo dat wanneer aan deze pols een goed ontwikkelde arm zit, een horloge minder groot toont dan wanneer je arm formaat satéprikker heeft.:slight_smile: Overigens zijn in de bodybuildingsport smalle gewrichten een voordeel. Hierdoor tonen de spieren groter qua omvang en als bodybuilder wil je zo groot mogelijk (een zo groot mogerlijke spiermassa, dus) tonen.