Zijn deze echt of fake?
Ik denk dat ze inderdaad echt of fake zijn.
Leuk ben jij. Ik wil gewoon weten of het geen fakers zijn
Waar twijfel je aan?
Gewoon echt.
Dat random iemand mij privé benaderd uit het niets. Daarnaast ben ik helemaal niet bekend met Certina.
Je hebt 2 verschillende foto’s van de case backs geupload.
Logo + dial zien er wel echt uit. Weet ĂĽberhaupt niet of uit deze periode en van dit model (volgens mij 60/70er jaren) nu veel fakes in omloop zijn.
Uit de prijs kun je het in deze klasse meestal niet echt opmaken of het “too good to be true” is.
Ik zie op de foto’s iig geen red flags, maar ik weet niet hoe raar de verkoper je benaderd heeft
Ik vind iig het achterdeksel van de tweede foto, rechtsboven, er erg raar uitzien. Lijkt mij ook slecht aan te sluiten, maar kan aan de foto liggen. Staan er serienummers, dubbele rij, op het achterdeksel? dan hier even controleren of het uurwerk etc klopt met de codering.
https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/
Ik zou ze even openmaken en binnenkant achterdeksel en uurwerk ook even controleren.
Het zijn dan ook 2 verschillende horloges
Lijken mij gewoon legit.
Ze lijken echt, zo op het eerste gezicht. Als je googled op de Bristol 235 zie je vaak de dunne indices bij de handwinder en de wat dikkere indices bij de automaat. Bij die jij nu toont is het net andersom.
De handwinder wordt op MP aangeboden door een handelaar.
Ik heb hier een (gare) automaat liggen die volgens mij exact hetzelfde is als de automaat van Kasper (maar dan plated). All good, lijkt me.
Kasper, mocht die verkoper nog een movement liggen hebben voor de mijne mag je 'm forwarden
Certina is niet echt een merk om fake te maken. Dan moet je eerder in de richting van Omega denken dat is gezien de huidige marktwaarde veel interessanter. Gezien de getoonde klokjes niks mis mee. Verder kun je vaak aan de uurwerken 100% zekerheid halen, dus ff onder de kap kijken.