Certina horloge bouwjaar 1963 doublé

Beste Leden, ik ben nieuw op dit forum en had graag wat info ivm een uurwerk van mijn grootvader die hij ontving van zijn werkgever toen hij op pensioen ging. Het is een gouden certino horloge, nog in perfecte staat, geen krassen in de originele doos met lederen bandje en gouden slotje. Zelf ben ik er nog niet uit of ik er afstand wil van doen maar graag had ik een idee van de waardebepaling.

1 like

Welkom! Heb je enkele foto’s?

ja ik zoek hoe ik ze er moet opzetten,
kan ze niet zomaar opzetten, even geduld aub

Met deze button kun je foto’s plaatsen. Vanaf een pc kun je je foto ook gewoon naar het tekstveld slepen btw.

als ik op paperclip duw dan geraak ik niet in mijn fotoalbum, hebt u een tip

okn. proberen maar, is via Ipad

Het antwoord op deze vragen is vrijwel altijd hetzelfde.

Tenzij je echt een duur merk hebt (zoals een Omega of een Rolex), is de waarde van dit ongeveer de waarde van het goud.

Ter referentie, ik heb een tijdje geleden een gouden zakhorloge verkocht met een gouden band. Dat leverde me in totaal ongeveer 350 euro op. Alles is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit goud en de zwaarte, dat mag duidelijk zijn.

2 likes

kan ik mijn originele tekst aanpassen, daar kan ik misschien dat icoontje terugvinden, ik zit volledig vast. bedankt

dacht ik al, hij is wel in perfecte staat, die mensen droegen dat vroeger enkel met een gelegenheid he, ik probeer nog de fotos te posten, desnoods vraag ik het straks aan mn zoon, bedankt

Maar ik vind HF wel erg streng. Certina is een prima merk. Ik zie in ieder geval al prijzen tussen de 200 en 600 euro en dat lijkt me redelijk. Gelezen de staat en compleetheid neig ik naar boven (400+)

Kijk dit dan. Dat je in 1963 al 25 jaar bij IBM werktte! (Certina)
image

Daar heb je gelijk in, maar zonder verder info weten we niet echt iets over het horloge. Het zou kunnen dat je net een liefhebber treft die het voor 400 wil hebben oid, maar dan moet je geduld hebben je kanalen kennen.

1 like

4 likes

1 like

ja toch heeft mijn vader die op zn pensioen gekregen, hij werkte in de glasfabriek in Zeebrugge

Dat is helaas geen gouden horloge, het is verguld.

zien jullie de fotos, denk dat het gelukt is

denk je dat? Hoe kun je dat zien of hie weet je dat? Mij was altijd gezegd dat het een gouden uurwerk was? Een goudwinkeltje in Antwerpen gaf me er 300 euro voor. dit is ongeveer 4 jaar geleden, ik heb ze toen niet verkocht

sorry mijn grootvader zalige’

Vooropgesteld, er zijn uitzonderingen, maar 99,8% van de horloges met een stalen achterdeksel is verguld.

Vanwege de verschillen in hardheid is het namelijk niet aan te raden om een (hard) stalen deksel in een (veel zachtere) gouden kast te schroeven of klikken, omdat het goud daardoor uitslijt.

Ik zie volgens mij ook geen goudstempels.

2 likes