Certina horloge bouwjaar 1963 doublé

ja denk dat te doen, bedankt allemaal voor de tips

1 like

kga toch nog het plakkaatje laten testen op goud, vind het wel raar dat die zei dat het goud was, even dubbelchecken, ik laat het jullie weten als ik dit weet,

1 like

Bandje is geen zekerheid, kan vervangen geweesd zijn. kast kan wel goud zijn, laat eerst maar testen

Ik denk dat je gelijk hebt, gebaseerd op het serienummer zit er dit uurwerk in:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?12&ranfft&0&2uswk&Certina_23_20

Horloge is uit 1961.

  • manual-winding in-house movement
  • Caliber 23-35
  • 17 Jewels
    denk het ook dat het zoiets is.

Gebaseerd op het serienummer is het geen goud. Het serienummer is:

40 47 046

Gebaseerd op wat het internet verder vertelt zijn de eerste twee cijfers van het uurwerk. De tweede twee cijfers zijn van het materiaal. 47 staat nergens aangegeven maar als het goud was dan denk ik dat er een ander nummer was gebruikt aangezien het wel duidelijk staat vermeld.

Wat de laatste drie cijfers zijn weet ik niet.

1 like

is wel verwarrend, alleen weet ik dat ik het enkele jaren geleden heb gekregen van mijn mama, als aandenken van mijn peter grootvader en dat ik het heb laten testen in de pelicaanstraat in Antwerpen, maar ik ga het dubbelchecken

1 like

jullie kennen er wel veel van he, echte liefhebbers

1 like

Er zitten hier op Hf inderdaad kenners. Ik helaas niet. :slight_smile: succes

Een Certina handwinder uit begin zestiger jaren in die staat is sowieso een mooi bezit! Als aandenken aan jouw grootvader is het onbetaalbaar, dus koester het horloge als een dierbaar bezit!

1 like

ja bedankt, maar denk eraan ook met toch wat ouder te worden om zowat opkuis te doen, kben er zelf nog niet uit, emotioneel hangt er altijd wel iets aan vast he, maar mn peter is al 40 jaar dood en de jongere generatie die zijn daar niet mee bezig, enfin k zie wel

bedankt iedereen voor de tips

2 likes

Dit soort goudtesten zegt niet alles. Er zit namelijk een heel dun laagje echt goud op de kast. Als ze bij het testen alleen iets materiaal wegnemen van de goudlaag en niet van het messing eronder komt er gewoon uit de test dat het goud is.

Maar dat wil dus niet zeggen dat de kast van massief goud is.

2 likes

Je kunt het het beste zien aan de randen, als daar door afslijt metaal zichtbaar is dan is het verguld
7307454F-23CC-4895-AF4D-0A5C6C11DC4F (2)

1 like

Ik denk dat het gewoon de breedtemaat van de gesp is, 14 mm :sunglasses:

7 likes

Heb ongeveer dezelfde van mijn vader, alleen is die volledig van goud.
Waarde van de mijne tussen de 300 en 400 euro (goudwaarde)certina1 certina

Achterkant is dan ook van goud.

groetjes Lenno

2 likes

En weet je al meer?

Er is in theorie nog een kans dat alleen de voorkant van goud is, maar dan moet er ergens in de zijkant een goudstempel staan. Dit is wel vrij zeldzaam maar het komt voor.

Dit lijkt mij 14mm, de breedte van de gesp.

Klopt, Ik had even met een verguld-tunnelvisie te maken, maar werd daar, terecht, al vrij snel over terechtgewezen.

1 like