Certina - Is dit wat of…?...UPDATE met foto's

Ik heb ook even de plaatjes vergeleken.
De teksten “C-SPORT” en “100m/330ft” zijn op de linkerfoto even lang, maar op de rechterfoto is de laatstgenoemde tekst korter.
het indexpuntje bij het datumvenster staat op linkerfoto precies in het midden van dat venstertje, maar op de rechterfoto meer naar boven.
En dat afgezet tegen de lage prijs . . . ik zou zo’n koop niet aandurven.
Succes met je beslissing.

De kans is klein inderdaad. Maar nul? Dan moet ik je even teleurstellen. Oudere winkeliers nemen zo een fake horloge over in ruil voor 15% korting, zonder het te beseffen. Heb al érg twijfelachtige Tissots zien liggen bij ‘juweliers’. Als je de juweliers tegenwoordig ze al open en bloot te koop ziet zetten op hun winkelwebsite, waarom dan niet in de winkel? Heb ook nergens gelezen dat deze juwelier een AD is?

Is zeker geen fake.

Het is een Certina CSport Thomas Luthi.
Ik denk dat iemand de chrono functie ingeschakeld en weer uitgeschakeld heeft zonder te resetten.

1 like

Ik dacht… ik laat even weten hoe het afgelopen is, altijd leuk met name voor de leden die gereageerd hadden.

Ik ben dus bij de juwelier geweest van de week, het horloge had men, zoals afgesproken, uit de etalage gehaald en apart gelegd.
Praatje gemaakt, even kijken, voelen…. Natuurlijk ga ik er van uit dat het een authentiek horloge is?..jaaaa, ja, ja natuurlijk, we verkopen niet anders….

Men kon mij geen antwoord geven op het feit dat de tekst “Limited Edition” bij dit horloge in het wit is terwijl er andere modellen te vinden zijn op het net waarbij de tekst in het rood is. Zowel de verkoopster, de eigenaar als de horlogemaker wist daar geen antwoord op.

Ik heb niet lang getwijfeld, het voelde goed (het horloge en niet de juwelier), was compleet en draagt heel comfortabel.

Ik denk, veel horloge voor niet al te veel geld. Ik kan nu ook meedoen mocht er een topic “Certina Only” komen

Wat foto’s, net even snel geschoten, sorry voor de kwaliteit:

7 likes

Mooi, Veel plezier ervan. :+1:

Mooi hoor :+1:. En wat dat Certina only topic betreft, wat let je ? :smile:

1 like

Gefeliciteerd! De hele set van doos, boekjes, etc ziet er in ieder geval origineel uit. Zo’n set heb ik hier ook nog liggen. Vind het best een geinig horloge! En ik zeg kom maar op met dat topic! :wink:

Mooi horloge. Veel plezier ermee !

Leuke aanwinst hoor! Eens wat anders

Leuk horloge. Zeker voor deze prijs. En goed dat er je er op terug komt, altijd leuk om te lezen wat uiteindelijk de keuze is geworden.

Heel leuk horloge. Certina is altijd goed :+1:
Waar staat dat C-Sport voor? Citroën rally oid.?

Mooie chrono, de veelkleurigheid maakt hem extra sportief imo. Proficiat!

Ik weet niet waar de C precies voor staat, maar logischerwijs zou ik denken iets van "C"ertina-Sport, "C"ity-Sport of misschien "C"lub-Sport?