Certina - Is dit wat of…?...UPDATE met foto's

Beste Certina kenners,

Dit horloge zag ik van de week in de etalage bij de juwelier stan/liggen.
Ik vond het zo een leuk horloge, volgens mij een overjarig modelletje. Het schijnt om een limited edition te gaan. Ik heb er niet veel over kunnen vinden. De prijs is iets meer dan €200,-.

Afgezien van de smaak:
Is dit een goede koop?
Houdt zo’n klokje een beetje waarde in de loop van de tijd
Nog andere adviezen/tips ?

Ik bezit nog geen Certina en ken deze horloges ook niet. Tot nu toe veel Seiko gekte hier :slight_smile:

2 likes

Nieuw?!
Wel erg goedkoop voor een Certina.
Vind 'm wel mooi trouwens :wink:

Ik heb 2 certina’s maar deze kon ik nog niet en ik moet zeggen ik vind hem wel mooi. Hoe waardevast kan een horloge van 200 euro zijn? Lijkt me dat je nooit meer dan 200 euro kan afschrijven :smile:
Maar zonder gekheid, het lijkt mij een prima koop :+1:

1 like

Als 't een echte Certina is lijkt me dat wel erg goedkoop voor een nieuwe.
voor dit geld mag je blij wezen als je een vergelijkbare chrono van Sekonda op de kop kunt tikken

Uiteraard ga ik er van uit dat het een echte is, kan me niet voorstellen dat een juwelier een replica verkoopt.

Heb even voor je gegoogeld en vond dit

Mits onbeschadigd een prima prijs voor een certina :+1:

Ik zou toch zeker de chrono even checken.
Beetje raar dat ie tentoongesteld wordt met de wijzers niet op 0.
(ik neem aan dat de rechste een eigen foto is)
Verder heb ik een kleine bedenking bij de kwaliteit van de wijzerplaat, maar kan aan de foto liggen.

1 zwaluw maakt de lente niet…

@jonathan, goede tip van die chrono wijzers. De rechter is inderdaad een foto van het bewuste horloge.

Ik heb het horloge nog niet in mijn hand gehad en kan er nog niets over melden, ik liep er haastig langs en zag het liggen, later een mail gestuurd met het verzoek om het te reserveren tot na het weekend.

Mooie klok en kijkt me een goede prijs. Mijn ervaringen met Certina zijn positief, kwaliteit vergelijkbaar met Tissot en Hamilton.

Verder staat op de linkse foto ‘limited edition’ in het rood, rechts in het wit.
Vind de indice aan het datumvester ook vreemd van vorm (niet scherp).
Kleine dingen. Kan niets zijn, kan iets zijn.

Mogelijk weet die juwelier ook niet hoe die chronowijzers te syncen
dat is met Zwitserse quartz nog even een truukje dacht ik

je kan 'm nog net voor 18.00 uur halen. (Anders bellen en reserveren)

Goed gezien, dit kleurverschil is mij ook opgevallen.
Maar even voor mijn beeldvorming, komt het echt voor dat een juwelier een replica verkoopt?
Da ka toch nieh : :flushed:

Oh jawel, lees deze maar even door!

Niet normaal!! hoe geloofwaardig wil je zijn als juwelier? :open_mouth:
Dat zal wel een authentieke replica zijn! :grin:

1 like

Het is niet gezegd dat deze Certina een replica is. Zoeken met Google levert exemplaren met een rode- en een witte tekst op.

Precies, dat is helemaal waar. Dat zeg ik ook niet.

Maar we weten ook niet of de ge-google-de exempelaren met witte tekst echte of ook replica’s zijn.
Ik weet niet of Certina verschillende modellen van het zelfde type uitbrengt, bijv. Amerikaanse en Europese modellen?

Zullen we gewoon effe realistisch blijven? Het is een certina, die bij een juwelier ligt (die mogelijk gewoon certina in zijn assortiment heeft)… Het is een leuk ding, maar de kans dat het een fake is acht ik nul.

1 like

Ik denk dat je er bij een Certina AD in principe vanuit mag gaan dat je een originele Certina koopt. Dit is inderdaad een model van een aantal jaren geleden. Maar geen DS, volgens mij. Certina is een prima merk met een uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding. In de winkel nog even alle functies checken en lekker voor gaan! Restwaarde? In deze prijsklasse niet het eerste waar je je druk over maakt maar, mits werkend en in nette staat, krijg je hier waarschijnlijk nog wel tussen € 50 - 100 voor terug. Dus, het kan erger. :grinning: