Certina mod?

Een tijd geleden liep ik tegen een nogal gehavende en slecht lopende Certina Podium aan op MP. Ik heb het voor een zeer schappelijke prijs aangeschaft, maar eigenlijk alleen voor het uurwerk, een ETA 2824-2. Die heeft echt een service nodig, gezien de gangreserve van een uurtje of 12.

Dat gaat binnenkort gebeuren, maar ik weet nog niet wat ik er verder mee ga doen. Ik heb een aantal vintage Certina’s die ik helemaal te gek vind, maar de moderne versies? Ik weet het niet.

De kast, bezel en band (met solid end links) zijn behoorlijk gebutst en gekrast, maar dat is wel netjes te krijgen. Ik hoop niet dat ik Certina liefhebbers beledig, maar de wijzerplaat van de moderne Certina’s vind ik er vaak goedkoop uitzien. Zo ook deze.

Zo kwam ik op het idee om deze Certina te gaan modden. Een andere wijzerplaat voor een 2824-2 is wel te krijgen. Maar welke of wat voor een?
Een Flieger? A of B wijzerplaat? Of toch wat meer in de richting van een Sinn 556 of 656 (die ik persoonlijk echt prachtig vind) en de kast en band laten beadblasten?

Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben of misschien een goede tip hebben? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Terug in de oude staat is ook een optie, maar ik denk dat ik m dan niet ga dragen.

5 likes

Mwah, ik vind er in zijn originele staat niet zoveel aan.
Modden lijkt me wel cool, tips heb ik alleen niet voor je.

1 like