Beste medeforummers, ik ben er wel uit en moet kiezen tussen een Tissot seastar 1000 en Certina DS Diver beide hebben hetzelfde gangreserve en groene wijzerplaat vind ik erg mooi. Eventueel iemand met ervaringen, voorkeur waarom?
Gr.Willem.
Beste medeforummers, ik ben er wel uit en moet kiezen tussen een Tissot seastar 1000 en Certina DS Diver beide hebben hetzelfde gangreserve en groene wijzerplaat vind ik erg mooi. Eventueel iemand met ervaringen, voorkeur waarom?
Gr.Willem.
Geen van beide duikers gehad. Maar wel ervaring met beide merken. Allebei bieden veel waar voor je geld. Heb zowel de Seastar als de DS Action Diver wel gezien, irl en zijn allebei best forse horloges (43 mm). Tenzij je een flinke polsomvang hebt en van grote horloges houdt, zou ik zelf voor de 38 mm-versie van de DS Action Diver gaan. Is er ook in deze (imo) coole kleurstelling.
Beide vind ik mooi, maar de Seastar vooral als chronograaf. Al is die wel âerg aanwezigâ, maar voor een duiker mag dat. De niet-chronograaf is wel wat rustiger.
De Certina is ook heel fraai, iets minder stoer wellicht, met dat bolle glaasje wel erg geslaagd en stijlvol (voor een duiker). De Seastar had ik bijna gekocht, ik ging nota bene naar de juwelier om hem te kopen, maar liep met een Longines naar buiten. Ik ben dus wel fan. Op dit moment zou ik echter de Certina kiezen, die intrigeert me meer.
Ik vind de Certina divers veul mooier. Wat de merken betreft natuurlijk beide kanjers die al best wel even bestaan en een mooie geschiedenis hebben. Ik zou dus zeggen een Certina DS action diver in 38mm of een ph500 of 200.
Certina DS action diver in 38mm staat bij mij ook in deze kleurstelling hoog op het lijstje
De powermatic 80 uurwerk staat bekend als redelijk slecht als het gaat om performance.
Tevens heb ik begrepen dat horlogemakers geen interesse tonen om deze te servicen.
Voor Certina of Tissot zou ik persoonlijk voor een Quartz gaan.
Wil je een automatische horloge, dan toch maar richting de 2824 uurwerken - te denken aan Hamilton.
Ik begreep juist dat ze heel nauwkeurig lopen en dat ze worden afgeregeld met een laser, wat dan weer de reden zou zijn dat een gewone horlogemaker ze niet zal kunnen servicen en waarom ze terug moeten naar Swatch Group, voor service.
Een keuze tussen die twee, zou bij mij de Certina winnen. Ik vind hem er veel robuuster, degelijker en stoerder uitzien.
Ik heb zelf nog de titanium variant ergens op een lijstje staan.
Succes en veel wijsheid met de te maken keuze!
Zelf heb ik al enkele jaren de Certina DS Action in mijn bezit en heeft dus mijn voorkeur. Het uurwerk is zeer nauwkeurig, een minimale afwijking. Zelf heb ik de blauwe kleurstelling.
Ik heb 1 Certina gehad en heb momenteel een DS Action met quartz. Ook een 2de hands Tissot Prs516 op het moment.
De Certinaâs zijn gewoon top qua afwerking. De afwerking lijkt net wat beter (en ik heb de voorkeur voor de Certina 2020 sluiting met fijnafstemming)
Certina any day all day.
Die zijn eleganter, hebben toffe glaasjes en zijn lekker rustig. De versie die @TagEd aandraagt is echt ĂŒbercool.
Bedankt voor de feedback. Heb gekozen voor de Certina, had voor mijn gevoel net even meer uitstraling kon ze helaas niet goed naast elkaar vergelijken bij dezelfde juwelier, en heb vanmorgen/vanmiddag rondje Hoorn-Volendam gefietst. Bovendien bestond de Certina dealert 100 jaar en gaf dit weekend fikse korting(was niet doorslaggevend hoor)
De Certina-dealer in Hoorn?
YepâŠheeft mij meerdere malen prettig geholpen met de Citizen met meer keren batterij vervangen, een reparatie en glas vervangenâŠik kon het merk Certina niet zo maar vond dit meteen een mooie klok. De Tissot met milanese band had ook wel iets maar die kan hier ook tzt nog op.
En in 2018 de website vernieuwd. Maar onderstaande is nog niet gelukt:
âNatuurlijk gaat er behoorlijk wat tijd zitten in het vullen van onze webshop met onze uitgebreide collectie. Daarom zal de webshop zich de komende tijd langzaam ontwikkelen. Zo gauw er wat te bestellen valt verschijnt de link âWebshopâ in ons menu.
Maar op de fiets erheen en passen aldaar is natuurlijk leuker!
Seastar heb ik gehad best een leuk ding maar wat lastig is zijn de 19mm lugs, tenminste als je graag van bandjes wisselt.
Wel een fors horloge, en dat is de DS ook die heb ik ooit geprobeerd.
Groot nadeel van de DS, het horloge is top heavy dat draagt niet prettig en het design vind ik persoonlijk erg saai.
Gefeliciteerd, welke kleur variant heeft u gekozen?
Dat met die bandjes heb ik al ervaren met de Citizen. Gebruikte meestal âwaterborneâ strap voor over het pak. Duik nu alleen nog in warm water dus dun pak. Maar gebruik het niet meer als duik instrument daar zijn veel betere instrumenten voor. De groene variant vind ik erg mooi, de zwarte straks ook even bekijken.
Ik heb voor de rvs, zwarte wijzerplaat, petrol secondewijzer gekozen. Ben er blij mee.
Bedankt allen voor de feedback.
Gefeliciteerd, mooi horloge
Ik heb de Seastar gehad, ook mooi, maar met een voor mij storend detail: het datumvenster is eigenlijk net iets te groot, waardoor je bij de dubbele cijfers net een stukje van de volgende cijfers ziet. Heb er geen foto meer van, maar mij stoorde dat echt.