Prachtig horloge! Ik heb precies zo eentje geërfd van mijn opa. Het is een monoblock kast, dus het uurwerk kan er alleen via de voorzijde uit. Er zit een Certina 25-651 in. De mijne heeft een service gehad omdat ik hem wilde dragen. Het zijn schijnbaar solide en goede uurwerkjes. Veel plezier ermee!
De certina van mijn vader is medio jaren 60 gekocht bij juwelier frans brugsma (later schaap citroen) in groningen. Hij kostte toen iets van 400 gulden, voor die tijd een behoorlijk bedrag. Het horloge heeft heel wat butsen en deuken opgelopen in al die jaren maar loopt nog steeds goed.
Als je een originele secondenwijzer wil hebben, dan kun je me het exacte typenummer met een PB’tje sturen. Dan ik in het systeem van Certina of er nog een te vinden is.
Cheers,
Lowieke.
Ik probeer het eerst nog even ouderwets bij een reparateur met papier catalogi maar super bedankt voor het meedenken Lowieke
Geen probleem
Als ik kan helpen hoor ik het wel.
Lowieke.
Zou wel interessant zijn als ze dit doortrekken naar andere DS-modellen.
Wat voor strap heb je erop zitten? Zit ook te denken aan een zwarte band voor wanneer de mesh even beu ben!
Is dat de originele certina mesh band?
Ja
Nice
Watchgecko Tropic van Zulu Diver
Aanrader!
https://www.watchgecko.com/vintage-tropical-style-rubber-watch-strap-by-zuludiver
Oow dank je, ga ik zeker naar kijken!
Mooi!
Helaas werkt de sub dial van de 1/10th of a second niet meer. Chrono en horloge werkt verder perfect. Ondanks dat ik de chronograph amper gebruik, stoor ik me er aan.
Mijn horlogemaker kan het uurwerk niet demonteren, en dus enkel het uurwerk compleet vervangen voor 139 euro. Dit is het horloge niet meer waard. Heeft iemand wellicht de tip om dit euvel op te lossen of herkent iemand het probleem?
Heel gaaf.
Prachtige kleur wijzerplaat👌